Avatar billede kimcor Nybegynder
15. maj 2003 - 11:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IRQ problemer på soltek SL-75FRN2-L/Trådløs Netkort

PC beskrivelse:

Powersup: 300W
Bundkort: SL-75FRN2-L
CPU: 1133 AMD T-Bird
Ram : 256 MB PC2100
Grafikkort: Geforce3 ti200 AGP4X
CD brænder
DVD Drev
Elsa Wireless Lan PCI Indstikskort + pcmcia kort(Elsa)
OS: WinXP Pro.

PROBLEM:  Alt fungere(næsten) undtagen pcmciakortet. Fejlmeddelse i winXP under enhedshåndtering: fejlkode 12 hvilket betyder at der ikke nok ressourcer(IRQ) til pcmciakortet.
Grafikkort sidder på IRQ19 og deler den med pcmcia card bus controller uden problemer men når jeg sætter pcmciakortet i får jeg ovennævnte fejlkode.
Har prøvet alle pci-slots til kortet. Kørte samme opsætning, men på et soltek 75DRV uden problemer.
Har prøvet manuelt at finde ressourcer til pcmcia kortet uden held. ER der nogen der ved hvad der er galt?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2003 - 13:42 #1
Kig lige på denne thread:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1010172156

Den siger at det der skal gøres er:

Run Regedit

Start
Run
    Regedit

expand; HKEY_LOCAL_MACHINE
expand; SYSTEM
expand; CurrentControlSet
expand; Enum

highlight; PCI

right click; PCI

select; Permissions

Change the permissions and save

I was then able to re-install the Network Card drivers

Good Luck
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2003 - 13:47 #2
Og MS's udlægning af problemet:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q321060

Ifølge det kan man kontakte MS og få en patch der fixer det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2003 - 13:48 #3
Sorry, læste lige HELE siden og iflg den er fixet for en XP at lægge sidste nye servicepack på.
Avatar billede kimcor Nybegynder
15. maj 2003 - 14:22 #4
Godt set, havde jeg selv helt overset:-)
Jeg har selvfølgelig et liiie problem, jeg kan ikke komme på nettet og opdatere !!!:-( . Men det skal jeg nok fixe.

Tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. maj 2003 - 14:41 #5
Velbekomme, og jeg takker for point :-)