Avatar billede zero_ Nybegynder
14. maj 2003 - 20:34 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installation af NVIDIA driver

Har nu kæmpet for at få installeret nVidia-driveren til min desktop maskine, og det lykkedes at fuldføre installationen som det er beskrevet i debianguiden. Dog får jeg følgende fejl, når X startes ('nvidia' i konfigurationsfilen for X er loaded) 'Failed to initialize the NVIDIA kernel module!' Aborting. No screens found... Installtionen er gennemført, kernel-headers er installeret og jeg kører med en 2.4.18-bf2.4 kerne...

Hvad kan der være galt - er kørt totalt fast nu?

På forhånd tak! :D
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
14. maj 2003 - 20:37 #1
http://spido.dk/docs/artikler/vis.php?action=vis&id=8 <- ved ikke om du kan bruge det, men det er da noget med Nvidia under linux :) (Fatter ikke helt linux, så skyd mig bare hvis det er helt urelevant)
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. maj 2003 - 22:28 #2
Har du rettet "nv" til "nvidia" i driver-sektionen af din XF86Config og sikret dig at "glx" findes samt at "dri" og "GLcore" er slettet fra module-sektionen?

(Beskrevet i http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-4191/README)
Avatar billede zero_ Nybegynder
15. maj 2003 - 06:53 #3
abpdk: Dette er rettet!
Avatar billede abpdk Nybegynder
15. maj 2003 - 13:59 #4
Jaja, rolig nu. Jeg ville bare være sikker.

Betyder "'nvidia' i konfigurationsfilen for X er loaded" så at modulet også er loaded og kører (lsmod)?

Følgende er måske lidt løse formuleret, men har du tjekket at alt stemmer i XF86config (du må gerne cut'n'paste den hertil)?
Avatar billede mnv_dk Praktikant
15. maj 2003 - 14:07 #5
Hvilket gfx, bruger du, kunne heller ikke få det til at virke med mit, så lytter lige med!
Avatar billede zero_ Nybegynder
15. maj 2003 - 21:55 #6
Bruger et GF4 kort... 'nvidia' modulet skullet været loadet, men er dog ikke at finde via 'lsmod' (?) Hvad skal der evt. gøres?

Sektionen for kortet ser således ud i XF86Config:
Section "Device"
Identifier "Generic Video Card"
Driver "nvidia"
EndSection
Avatar billede abpdk Nybegynder
15. maj 2003 - 22:18 #7
Hvis det ikke listes med lsmod er det ikke loadet. Prøv med 'insmod nvidia' og se om det gør hjælper.
Avatar billede abpdk Nybegynder
15. maj 2003 - 22:21 #8
(hov, der var lige et "gør" der smuttede med der)
Avatar billede zero_ Nybegynder
15. maj 2003 - 22:36 #9
Mange tak - det virker nu perfekt :D! insmod var løsningen...
Avatar billede zero_ Nybegynder
15. maj 2003 - 22:37 #10
apbkd: Opret lige et svar?
Avatar billede maro Nybegynder
15. maj 2003 - 22:39 #11
Læs den medfølgende dokumentation.  Der er en smule troubleshooting.  Når du engang får det op at køre, er der også nogle tips til tweaking og andet godt. :-)
Avatar billede abpdk Nybegynder
15. maj 2003 - 23:35 #12
Ok