Avatar billede fqthjoe Nybegynder
14. maj 2003 - 15:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette flere "offtenlige" adressekartoteker

Hej eksperter
Er der en der ved hvordan jeg kan oprette en eller flere adressekartoteker på min dominoserver (vers 5.x). Jeg har den der er standard med alle brugerne på. Og nu vil jeg gerne oprette en til som alle klienterne også kan slå op i.
Håber hjælpen findes herinde :-)
vh thjoe
Avatar billede jogii Nybegynder
14. maj 2003 - 16:21 #1
1. Du opretter en ny database på serveren ud fra skabelonen "Public Address Book" (PUBNAMES.NSF). Placer gerne denne i et bibliotek (jeg plejer at lægge dem i et bibliotek der hedder NABS(NameAndAddressBooks)).

2. Opret en Directory Services database på serveren. Denne database bruges for at referere til sekundære adressebøger (Jeg plejer at kalde denne database "masternab.nsf" og placere denne i roden af databiblioteket.

3. Opret et referencedokument i MasterNAB som peger på den sekundære adressebog som du havde oprettet under punkt 1.

4. Gå ind i den primære adressebog, find serverdokumentet på den server du vil tilføje disse sekundære adressebøger på og find feltet "Directory Services database" med navnet på din "MasterNAB" (masternab.nsf).

5. Genstart evt serveren. Nogle gange er det ok blot at genstarte Routeren (da det er den der primært anvender sekundære adressebøger.

Nu burde det virke fra postklienterne
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. maj 2003 - 08:35 #2
Tak for svaret. Har lige et spørgsmål ang. pkt.2 Ligger der en skabelon for DirectoryServiceDatabase ?
Avatar billede jogii Nybegynder
15. maj 2003 - 09:16 #3
Ja undskyld, den hedder Directory Assistance (og ikke Directory Service). Den ligger på serveren under advanced templates (ved oprettelse af ny database).

På min D6 server hedder den
Navn: Directory Assistance (6)
Filnavn: DA50.NTF

//Jörg
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
15. maj 2003 - 16:15 #4
Takker, tjekker lige op på tirsdag når jeg møder ind igen.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
20. maj 2003 - 10:02 #5
har nu lavet pkt. 1 og pkt. 2
men er i tvivl om pkt.3 hvordan dette gøres.
gider du hjælpe med en lille vejledning ?
vh thjoe