Avatar billede smitx Praktikant
13. maj 2003 - 09:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Skifte Bruger/Ejer

Vi har en exchangeserver kørende med 35 brugere.
Vores informationsdame køre med sin egen konto, samt vores fælles mail@xxx.

Men problemet er når hun er syg eller har ferie, så er det et helvede hver gang at skulle rode rundt for at flytte mail@xxx til en anden bruger midlertidig, eller at give den anden bruger password til kontordamens PC.

Findes der virkelig ikke en simpler måde at gøre det på ?

et klik eller noget andet ?
Avatar billede casch Nybegynder
13. maj 2003 - 09:28 #1
kan du ikke bare dele hendes indbakke så andre har fuld adgang til den?
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. maj 2003 - 09:31 #2
eller via exchange Management videresende al hendes mail til en anden bruger - og så blot pille det fra igen, når hun er tilbage?

;-¤
Avatar billede casch Nybegynder
13. maj 2003 - 09:34 #3
eller finde en kontordame der ikke er syg hele tiden ;)
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. maj 2003 - 09:42 #4
Lav en postkasse til fælles mail, og tilføj denne til de brugere der skal have adgang. Gøres i Funktioner > serviceprogrammer > Microsoft Exchange server > avanceret > Tilføj.
Avatar billede smitx Praktikant
13. maj 2003 - 10:16 #5
tlaursen hvor finder du den mulighed henne ?

server / klient ??
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. maj 2003 - 10:18 #6
På klienten, har en Outlook 2000, som vi bruger på denne måde.
Avatar billede smitx Praktikant
13. maj 2003 - 10:21 #7
hmmm kan ikke se den i Outlook XP :(
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. maj 2003 - 10:24 #8
Altså køreplanen er som følger.
På serveren.
Opret en ny postkasse på Serveren, f.eks. Fælles Mail, med mailadressen mail@***.dk. Som "Primary NT account" kan du sætte en gruppe ind, kunne være en NT-gruppe oprettet til formålet.
På klienten.
Som tidligere beskrevet.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. maj 2003 - 10:25 #9
OK jeg prøver at finde ud af hvordan man finder det i XP
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. maj 2003 - 11:01 #10
........venter og ser hvad der sker..... :-¤
Avatar billede smitx Praktikant
13. maj 2003 - 15:11 #11
casch du kom faktisk med den ide vi syntes bedst om, så du får pointene.
Avatar billede knightmare Nybegynder
13. maj 2003 - 15:15 #12
Det er OK der uddeles jo ikke ½-points  :-/
Avatar billede casch Nybegynder
13. maj 2003 - 15:28 #13
Tak glad for at jeg kunne hjælpe ;)