Avatar billede boris Mester
12. maj 2003 - 07:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

login over netværk/internet

Når jeg forsøger at logge på en MS SQL server med en bruger, som har user/psw til SQL godkendelse, får jeg fejlmeldingen:
Login failed for user 'Bimbarella' Not associated with a trusted SQL Server connection.
Kan jeg slet ikke få adgang uden at have rettigheder som Windows bruger?
Ved forbindelse med connection string fra en webserver er der ingen problemer fra samme computer, heller ikke når det er en sql user/psw godkendelse, men en anden computer på samme domæne godkender ikke.
Avatar billede techhouse Nybegynder
12. maj 2003 - 11:46 #1
Hvilket program benytter du for at logge på SQL serveren?

Hvis du benytter Enterprice manager skulle du kunne benytte samme bruge og password information som du benytter for din normale webadgang.

/Thomas
Avatar billede boris Mester
12. maj 2003 - 13:10 #2
Jeg benytter:
1) Enterprice Manager
Jeg får "Not associated with a trusted SQL Server connection." når jeg gør som du foreslår.
2) Script i ASP. Jeg tænker på, om det kan betyde noget, at IIS er fra Windows 2000 og SQL-serveren er SQL Server 2000, altså om IIS skulle være fra en XP?
Avatar billede techhouse Nybegynder
12. maj 2003 - 13:12 #3
Din EM er den også SQL2000?
Avatar billede boris Mester
12. maj 2003 - 15:23 #4
Jo.
Avatar billede Slettet bruger
12. maj 2003 - 20:04 #5
Har du prøvet at tilføje SQL serveren til Client Connection Manager?
Avatar billede mpjensen Nybegynder
13. maj 2003 - 15:53 #6
SQL Server kan sætttes op til kun at bruge Windows-autorisation eller både Windows- og SQL-autorisation. Hvis serveren er sat op til kun at bruge Windows-autorisation får man ovenstående fejl ved forsøg på login.

I SQL Server Properties dialogen skal du vælge fanebladet Secrity og under Authentication vælge SQL Server and Windows.
Avatar billede boris Mester
13. maj 2003 - 16:34 #7
Jeg har netop sat den op til begge dele, er jeg sikker på.