Avatar billede dsjk Novice
11. maj 2003 - 23:19 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Digital Kamera, men ingen usb port

Hej

Jeg kender en der har købt et digital kamera, men har ingen usb port i computeren.

Jeg ved man kan købe et kort og sætte i, men findes der et stik så man kan køre det i fx. com porten?

dsjk
Avatar billede tumben Novice
11. maj 2003 - 23:46 #1
køb en paralellportskortlæser...tror ikke man kan få serielkabler mere
Avatar billede aovergaard Nybegynder
11. maj 2003 - 23:48 #2
Jeg ved at du kan købe et Usb kort for mellem 400-500kr. for et Usb 2 kort, og det vil være det bedste du kan gøre. Kan ikke finde det på edbpriser, men ved at de har det i alle Computer butikker.
Avatar billede zenze Nybegynder
12. maj 2003 - 00:04 #3
Det skal være en meget gammel computer, hvis der ikke er USB 1.1 stik på bundkortet. Luk op og se efter - eller se i manualen til computeren. Så køber du en bagplade med 2 porte og kabler til bundkortets stik. Koster 70-80 kr. og kan købes bl.a. hos:
http://www.brinck.dk/
Måske skal du bytte lidt om på ledningerne i stikket, hvis de ikke passer med bundkortets pins, men så ser du bare her:
http://www.antec-inc.com/specs/ezusb.html
Avatar billede Beach Mester
12. maj 2003 - 03:54 #4
Hvis der ikke er USB, kan du ikke bare bruge en converter til com porten, da det program der følger med til kameraet ikke vil se efter kameraet der men på USB porten. Stikket du sikkert tænker på findes (næsten), og de følger med til stort set alle mus man kan købe i dag, da nogle ønsker at køre på PS2 / andre på USB og andre igen med den helt gamle comport mus.
Men som sagt, så vil programmet ikke kunne finde ud af det med mindre det spec. er skrevet til det. Og var det skrevet til at søge kameraet på andre porte end USB, så var der med garanti også vedlagt en converter i pakningen med kameraet.

Min anbefaling er (som aovergaard) at købe dig/ham et billigt USB kort til hans computer, da det er en væsentlig billigere løsning end at gå efter en kortlæser til paralelporten!

USB 1.1 kort 179,-
http://www.sandberg.net/sandberg/hardware/13000.HTM#

//Beach
Avatar billede hr.usb Nybegynder
12. maj 2003 - 08:26 #5
Avatar billede tumben Novice
12. maj 2003 - 10:24 #6
billigere...ja..men det er altså betydelig nemmere at have en kortlæser.istedet for at skulle sætte cameraet til en ledning..og så kan man jo også bruge kortlæseren til at overføre filer til en anden pc..med kortlæser..
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. maj 2003 - 10:44 #7
tumben-> Du har ret i at det er nemmere at have en kortlæser og også hurtiger i de fleste tilfælde, men nu er det jo bare sådan at en kortlæser også forbindes via USB porten.

Forskellen på USB 1 og USB 2, er at USB 2 kører meget hurtigere end 1 - bare til orientering.
Avatar billede Beach Mester
12. maj 2003 - 10:56 #8
--->aovergaard
Lige mine ord:-)
--->tumben
Jeg har kigget lidt på de muligheder der er for at få en kortlæser som IKKE kører på USB porten, og de er faktisk temmelig dyre set i forhold til et USB 1.1 kort. Hastigheden tror jeg ikke betyder så meget for den der skal bruge det, da han/hun jo rent faktisk har computer af ældre dato (uden USB!!) så...

//Beach
Avatar billede Beach Mester
12. maj 2003 - 10:58 #9
--->tumben
BTW. Hvis du menere det er besværligt at sætte kameraet til en ledning, kan du så ikke lige forklare mmig hvordan man sætter en kortlæser til computeren?

//Beach
Avatar billede dsjk Novice
12. maj 2003 - 11:21 #10
takker for jeres svar.

Regner med hun skal have et kort med usb porte i.

dsjk
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. maj 2003 - 11:23 #11
Det kan der slet ikke herske tvivl om, der fåes faktisk intet tilbehør i dag uden at det kører via USB.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
12. maj 2003 - 15:30 #12
Så må du heller få lukket spørgsmålet igen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 00:32 #13
Takker for point:)