Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. maj 2003 - 20:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oprette en vpn forbindelse til flere pc'ere

Lidt intetsigende overskrift, fordi... det jeg godt kunne tænke mig, var at jeg kunne lave en vpn-forbindelse med mine venner således at man endte med at være på samme subnet =) være istand til at spille lan-games over internettet.

Er der nogen som har ideer??
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. maj 2003 - 20:48 #1
Det kan du sagtens, hvis du har en vpn firewall, med flere kanaler, kik f.eks. på en zywall 10 eller 25, der vist har henholdsvis 10 og 25 kanaler.

Jeg mener at zywall home har 3 kanaler
Avatar billede atomizer Nybegynder
11. maj 2003 - 20:49 #2
Hejsa

Du kan gøre det på flere måder. Den bedste vi være at have en FreeBSD til at stå som server som man connecter til. Denne forbindelse fra klienterne til serveren vil (hvis man vil) bliver kryptert og man vil kunne se de andre i andre computere ligesom man sad ved siden af den andre.
Den bedste løsning (og den svære) http://restricted.dyndns.org/freebsd/index.html

men du kan også bruge den funktioner som ligge standard i windows

//Atomizer
Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. maj 2003 - 21:14 #3
Bufferzone: Jeg er på udkig efter en software løsning, gerne gratis.:)

Atomizer: FreeBSD skal køre på en linux server, ik'!?
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. maj 2003 - 21:17 #4
So skal du have fat i en linuxløsning. Jeg vil anbefale at du kikker på Smoothwall, jeg mener den er gratis til private og jeg mener den kan håndtere vpn. Hvor mange "kanaler" ved jeg ikke
Avatar billede snowman71 Nybegynder
11. maj 2003 - 21:19 #5
...atomizer..når du siger de funktioner som ligger standard i windows, mener du...??