Avatar billede smutti Nybegynder
10. maj 2003 - 18:12 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en mappe ?

Vi har hentet e et program fra internettet Quark expres.. Vi kunne ikke instalere det da vi manglede koden. Nu vil jeg gerne slette den igen. Problemet er at computeren stener totalt bare jeg peger på mappen. Hvordan får jeg dog slettet den dumme mappe ?
Skriv lidt detaljeret da jeg ikke er superskrap til filhåndtereing !
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. maj 2003 - 18:19 #1
Hvad er stien til det? for så gå i dos prombten og skriv "del [sti]" uden " "
Avatar billede smutti Nybegynder
10. maj 2003 - 18:23 #2
Jeg kender ikke stien ? Den ligger på mit D drev. Som sagt stener computeren totalt bare jeg markerer mappen...
Jeg har Windows ME..
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. maj 2003 - 18:29 #3
Lige når du skal til at trykke på den. Hvilke mapper har du så trykket på? d drevet og Quark express? er det der den ligger?
Avatar billede smutti Nybegynder
10. maj 2003 - 18:38 #4
Jeg går ind i en mappe på D drevet. Den indeholder musik og den problematiske mappe..
Avatar billede geforce3 Praktikant
10. maj 2003 - 18:39 #5
Så skriv dir d: i prombten og se hvad mappen hedder og bagefter skriv Del [d:/mappensnavn]
Avatar billede smutti Nybegynder
10. maj 2003 - 18:43 #6
Jeg er lidt bange for at arbejde i dos... Det er der, du mener jeg kan slette mappen ?  Måske et dumt spørgsmål: Hvordan går man ind og ud af dos ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2003 - 18:48 #7
boot op i fejlsikker tilstand (f8 i start), så skulle det være muligt at slette mappen.
Avatar billede smutti Nybegynder
10. maj 2003 - 18:51 #8
Kan du beskrive "boot op" lidt nærmere. Trin for trin.. Så er det nemmere for sådan en som mig..
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. maj 2003 - 23:31 #9
hmm, troede geforce havde løst dit problem, så jeg ville ikke blande mig mere.
Avatar billede smutti Nybegynder
11. maj 2003 - 00:13 #10
Jeg har ikke rigig haft mod på at operere i dos, uden en mere deltaljeret forklaring..
Jeg vil jo ikke lave noget galt. Min computer fungerer jo godt, bare jeg ikke rører mappen... Så nej mit problem er ikke løst endnu...
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2003 - 00:24 #11
så må vi se om geforce leverer pointene igen til dig.

Når du starter computeren og lige inden du ser at Windows skal til at gå i gang trykker du F8 og holder tasten nede indtil der kommer en menu, her kan du vælge fejlsikker tilstand - tast Enter.

Inde i Windows starter du stifinder/Explorer, finder mappen du vil slippe af med, resten skulle være til at finde ud af.
Avatar billede smutti Nybegynder
11. maj 2003 - 00:47 #12
Jeg siger mange tak for dit råd. Det hele virkede perfekt og jeg er kommet af med den dumme mappe. SUPER !
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 08:13 #13
Du skal ikke operere i dos??? Nå.. Men okay. Jeg laver et spørgsmål med point til retaxes
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 08:24 #14
Start -> programmer -> tilbehør -> Kommandoprompt;) Hvor har fu fået fra du skulle i dos?
http://www.eksperten.dk/spm/351046

/Geforce3:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2003 - 10:02 #15
geforce> jeg venter lige med point til jeg ved om mit tip virker, men dos har du nævnt, ser her:

Accepteret svar: geforce3
Point : 30
10/05-2003 18:19:29    Hvad er stien til det? for så gå i dos prombten og skriv "del [sti]" uden " "

smutti> er problemet ordnet, så fortæl os hvad du gjorde for at løse problemet..
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 10:23 #16
Ikke dos men dos prompten, der er en forskel;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2003 - 10:57 #17
smutti må ha' misforstået det!
Avatar billede smutti Nybegynder
11. maj 2003 - 11:13 #18
Det er jo nogen der skal have det skåret ud i pap ! Jeg fulgte retaxes råd. F8 lige før Windowstart. Valgte fejsikret tilstand, slettede mappen uden problemer.
Avatar billede geforce3 Praktikant
11. maj 2003 - 11:15 #19
retaxes, så må du gerne få dine point:)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2003 - 11:41 #20
geforce> jeg snupper lige pointene ;o)

smutti> fint, men hvad var det for et program du hentede?
Avatar billede smutti Nybegynder
11. maj 2003 - 13:24 #21
Quark expres.. Det står forøvrigt også i spørgsmålet..
Jeg syntes helt klart at "retaxes" skal have point for det mest udybende og "pædagogiske" svar....:o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. maj 2003 - 13:42 #22
jeg har aldrig prøvet Quark Express, for mig står det som noget med en dongle i diskettedrevet, eller er det forkert.

bruger selv Adobe Indesign ;o)