Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
10. maj 2003 - 03:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trænger mit keyboard til olie?

Halløjs

Jeg har fået mig en ny blærbar, men min E-tast på keyboardet laver en "skrige-pive-lyd" når den trykkes ned. Det virker lidt som om den trænger til olie. Findes der "keyboard-Glidekrem" :o) eller findes der noget andet man kan gøre?
Avatar billede oniel Nybegynder
10. maj 2003 - 06:51 #1
Hvis det er en helt ny-ny, ville jeg få denm byttet/repareret!

Hvis det er en ny-brugt ville jeg forsøge med en rensning.
Rens forsigtigt med trykluft - man kan købe renset trykluft på dåse i de fleste elektronikforretninger (beregnet til formålet).

Hvis ikke dette hjælper kan du prøve med lidt talcum - det er ikke nogen god ide at bruge fedtede midler - det vil blot gøre, at støv vil klæbe til olien og derved give problemer, der vil være langt større end lidt pivelyd.
Avatar billede c-holst Novice
10. maj 2003 - 07:03 #2
nogen vil nok fraråde dig at broge kompressor, da der kan komme en del fugt med fra luften.
Avatar billede oniel Nybegynder
10. maj 2003 - 13:30 #3
Samt en meget fin olietåge fra kompressoren
Avatar billede drmaze Nybegynder
10. maj 2003 - 18:01 #4
Det er netop derfor luft på dåse er godt, det kan også købes i enhver velassorteret fotoforretning (og det er altså ikke Fona eller Merlin).
Avatar billede real_icebear Nybegynder
10. maj 2003 - 18:05 #5
Og der er også små støvkorn i som kommer med meget stor fart (bare lige for at tilføje)

En sådan luft spraye dåse er ikke helt billig.

Så prøv og tage tasteturet ud og fjern de værste nullermænd inden og se om det hjælper...
Avatar billede detdaforvildt Nybegynder
10. maj 2003 - 18:24 #6
Jeg havde lidt luft på dåse i forvejen (havde bare ikke tænkt over det :o) har prøvet det og indtil videre fungerer det! Tak
Avatar billede oniel Nybegynder
10. maj 2003 - 21:01 #7
Takker for point ;)