Avatar billede mb2000 Novice
09. maj 2003 - 22:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopi af harddisk før udskiftning

Jeg har hørt om et program som man kan bruge til at kopiere harddisken
før man sætter den nye i - altså montere den nye i et eksterne kabinet, kopiere og tilsidst installere den nye i mac´en - er der nogle godt tips at hente på eksperten
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. maj 2003 - 00:28 #1
Jeg er ikke mac menneske men kunne se at der ikke er nogle der har svaret, derfor har jeg researched lidt.. Jeg fandt følgende link til et lignende spørsmål: http://www.computing.net/mac/wwwboard/forum/6842.html

Det ser ud som om der ikke er så mange Ghost eller driveimage lignende programmer til mac.. Foreslaget til software siger i linket siger: "Carbon Copy Cloner" men ifølge de kilder må din image fil ikke blive større end 2GB...

Håber at det kan bruges til noget...
Avatar billede mb2000 Novice
10. maj 2003 - 00:33 #2
2 GB er ikke meget når det drejer sig om en fuld computer, hmmm, Ghost skulle være lavet til Mac OS X
synes bare ikke en løsniing til 500 er sagen der må være en anden
Avatar billede vic256 Nybegynder
10. maj 2003 - 01:06 #3
Enig.. 2GB er hurtigt brugt.. Også på mac ;-) Hvad med en flad kopiering af filerne og derefter gøre den nye til sys disk (Hvordan man end gør det på mac ... ) ;-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. maj 2003 - 06:06 #4
hvilket system er der på disken ?
Avatar billede mb2000 Novice
10. maj 2003 - 08:57 #5
Der ligger OS X, jeg e igang med Carbon copy cloner men det har taget siden i går nat
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. maj 2003 - 09:37 #6
jeg har lige undersøgt emnet lidt.

Du har fat i det eneste der åbenbart findes . . .

point til "vic256"
Avatar billede macintosse Nybegynder
10. maj 2003 - 13:58 #7
Fordelen ved CarbonCopyCloner er at den og flytter dine brugere og dine rettigheder med.
Avatar billede vic256 Nybegynder
13. juni 2003 - 10:58 #8
Hmm.. det må da vist være lukketid for dette spm.
Avatar billede mb2000 Novice
24. august 2003 - 09:01 #9
hvis vic256 skal have nogle point for deltagelse i dette spørgsmål må han retunere sin mening som svar.

mvh mb2000
Avatar billede vic256 Nybegynder
24. august 2003 - 11:09 #10
Han har hermed lagt et svar... Men giv da kun points hvis det løste dit problem.. Ellers læg selv et svar og tildel dig selv points.