Avatar billede gurumaster Nybegynder
08. maj 2003 - 20:51 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fejl i udskrift med kanter

Mit problem er, at jeg i Word (fra Office XP pakken)
har problemmer med at udskrive den nederste ramme.
I "Formater" har jeg valgt "kanter og skygger.
Jeg vælger "sidekant" og derefter "boks".
Rammen kommer fint frem på dokumentet, men når jeg udskriver mangler den nederste kant (bunden).
Jeg syntes snart at jeg har prøvet alt:
Ændring af margin, ændring af buntekst, ændring af papirformat, osv, osv, men intet hjælper...
Den nægter konsekvent at udskrive den nederste kant af rammen..!
Er der mon en eller anden som har et godt forslag,
så modtages det med tak...
Avatar billede sobr Nybegynder
08. maj 2003 - 21:50 #1
Jeg har haft samme problem, men blev klar over at det har noget at gøre med printeren - ikke word.
Det må stå i brugervejledningen hvad min. margen er.
Avatar billede sobr Nybegynder
08. maj 2003 - 21:55 #2
Ikke alle printere kan skrive helt ud til papirets kant
Avatar billede sobr Nybegynder
08. maj 2003 - 22:04 #3
I dialogboksen for sideramme kan du gå ind i Indstillinger og justere rammen - om den skal måles fra kanten af papiret eller fra teksten - prøv dig lidt frem med indstillingerne, så skal det nok komme.
;-)
Avatar billede gurumaster Nybegynder
08. maj 2003 - 22:11 #4
sobr > Printeren kan sagtens printe helt ud på den øverste kant, men bare ikke
den nederste så jeg tror ikke at det er det der er problemet.
Jeg har også justeret inde i indstillinger/juster rammen fra papir eller tekst, men desværre uden resultat.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
08. maj 2003 - 22:59 #5
Prøv lige for sjov at klippe hele dit dokument ind i sidehoved/sidefod og prøv derefter at udskrive det.
Avatar billede hcma Novice
08. maj 2003 - 23:07 #6
Mange printere, bla. min HP PSC500 og PSC950, kan skrive ud til kant i toppen men IKKE i bunden, hvor der skal være en margen på min. 0,9 cm, ellers klippes det sidste væk.
Så mit forslag er at du forsøger dig frem med at ændre din bundmargen.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
08. maj 2003 - 23:45 #7
aovergaard > Dit forslag er afprøvet, men.....desværre uden held.
catboy > Jeg har nu inde i:  Kanter og skygge (menuen Formater), klikket på fanen Sidekant og derefter klikket på Indstillinger. Juster indstillingerne under Margen efter behov, men uanset om jeg sætter afstanden til 0 eller f.eks. 30 er der ingen forskel at se på udskriften
Kanten på udskriften stopper ca. 4 cm. oven over papirets bundkant...!
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 00:01 #8
Kan du prøv at oploade det? så vi kan se det.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. maj 2003 - 00:13 #9
aovergaard > Meget gerne, men har aldrig uploadet noget hertil før, kan Du guide mig ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 00:32 #10
Du skal have et sted at oploade på f.eks. en hjemmeside som du kan ligge det på. Du kan få en gratis her: http://www.friserverplads.dk/ eller du kan bruge http://www.brinkster.com de har også en gratis plads.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
09. maj 2003 - 00:48 #11
Brinkster kender jeg.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. maj 2003 - 01:00 #12
aovergaard > OK, forløbig tak, jeg prøver at oprette og uploade til friserverplad.dk - vender tilbage...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
13. maj 2003 - 13:47 #13
aovergaard > Har nu ventet forgæves i mange dage på et password til friserverplads.dk, men det dukker aldrig op.
Opgiver nu spørgsmålet.
Du får alligevel points som tak for hjælpen.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. maj 2003 - 14:41 #14
Jeg takker for point:)

Prøv så brinkster der får du password med det samme, og du kan bare komme tilbage hvis der er problemer. Kan jo være at du får brug for at oploade en anden gang.
Avatar billede joanjuul Praktikant
13. marts 2019 - 13:24 #15
Selv om  dette problem ikke er nyt, ved jeg præcis, hvordan der bliver kanter hele vejen rundt på et dokument i word også efter udskrivning. Det virker for mig, selvom jeg har en meget gammel printer.
Åbn et dokument og vælg SIDELAYOUT og derefter SIDEKANTER.  I det nye vindue vælges BOKS og længere nede vælges i GRAFIK det mønster, man vil lave rammen af. Og igen nederst til højre vælges INDSTILLINGER. Der ses så en bjælke, der siger:  MÅLT FRA.
Hvis der står KANTEN AF PAPIRET skifter man til  TEKST:
Det er det hele.
Mvh Meretejo