Avatar billede janni_jensen Nybegynder
08. maj 2003 - 16:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Postr eplikering af database

Jeg har 10 databaser hvor af 1 er central og de andre henter derfra. De henter de poster som har at gøre med deres kundenr. Derefter sletter de andre databaser alt deres gamle men samme data og ligger den nye information ind, altså ikke synkronisering.
Hvad er fordele og ulemper ved post replikering samt  fordele og ulemper ved ikke at synkronisere(slette alt) kontra det at synkronisere datanen?
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. maj 2003 - 00:16 #1
Ulemperne ved at have de samme data flere steder er at folk måske begynder at rette i (eller slette) dem - flere steder og det giver anledning til nogle problemer.

Fordelene er ret åbenbare - alle har adgang til det hele.
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
09. maj 2003 - 01:37 #2
Det er ikke det samme data, det er data som kun vedrører hver klient, da der er postreplikering via deres kundenr. Der kan kun tilgåes den centrale database alle de andre er kun klienten egens og kan ikke tilgåes af nogle.
Avatar billede _darkstar_ Nybegynder
09. maj 2003 - 09:17 #3
Så forstår jeg ikke dit spørgsmål.
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
09. maj 2003 - 09:31 #4
ok En central database som i hver tabel har række som kun er relevant for en kunde, det vil sige at de kun kan få den inforamtion som indeholder deres kundenr. De skal fra tid til anden opdatere deres egen database med den information vedr. deres produkter som de skal bruge til at udregne ordre fra. Spørgsmålet er om når de opdatere bare skal slette alt den gamle inforamtion de hentede sidst og ligge den nye hentet ind, eller om der skal synkroniseret så der ikke hentes data som er ens med de de selv har i forvejen?
Avatar billede janni_jensen Nybegynder
19. maj 2003 - 21:31 #5
Nå jeg nupper den selv