Avatar billede duper Nybegynder
07. maj 2003 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

litteratur: Søgemaskine optimering

Hej!

Jeg søger noget litteratur (bøger, links etc.) til søgemaskineoptimering af hjemmesider.

Jeg har søge lidt på google og mange steder nævnes Meta-data, men der må da være flere faktorer der spiller ind. I et andet indlæg her på eksperten.dk er der én der nævner tallet 25 faktorer, men uden at underbygge påstanden.

/Sune
Avatar billede p65 Nybegynder
07. maj 2003 - 21:15 #1
Content is King!
Avatar billede jespernaur Nybegynder
08. maj 2003 - 00:00 #2
Kast et blik på den her artikel - den er RIGTIG interessant:

http://www7.scu.edu.au/programme/fullpapers/1921/com1921.htm
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. maj 2003 - 00:09 #3
p65 mener at indholdet er det vigtigste, og det kan han også have ret i. Men ingen leder
efter et godt website, hvis de ikke ved at det eksistere. Derfor bliver du også nød til at
lave en eller anden form for reklame for dit website.

jespernaur>Det er en æld gammel artikel, som ingen værdi har i dag.

Der er så mange faktorer, at du ikke kan overskue dem. Desuden kan du nemt spamme
søgemaskinerne, og dermed blive udelukket fra dem.

Du kan kigge lidt på nedenstående link, hvis du vil lære noget om optimering.

http://www.joyzone.dk/sw159.asp

/per
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. maj 2003 - 08:44 #4
Du bør ikke købe bøger, med mindre du lige er startet og intet ved endnu, da bøger meget hurtigt bliver uddaterede og ikke brugbare. Søg i stedet dine oplysninger på nettet.

Du kan starte på joyzone, den vil give dig et godt grundlag at starte på, nor du har gennelæst den, bør du kikke over på www.webmasterworld.com og tilmelde dig deres forum, her bør du følge med i diskussionerne da de vil holde dig up-to-date og give dig nyhederne meget hurtigt. Forummet vil også give dig mulighed for at spørge et internationalt panel af eksperter.

udover de ovennævnte vil du kunne finde en række nyhedsbreve og andet, det kan betale sig at få, disse vil du kunne finde i webmasterworld
Avatar billede duper Nybegynder
09. maj 2003 - 10:07 #5
Takker for svarene. Nu har jeg noget at arbedje ud fra :0)

/Sune