Avatar billede sexlir Nybegynder
07. maj 2003 - 17:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Postnummer og by igen

Hej Eksperter
Jeg har en access tabel som indeholder kontakt personer, med de sædvanlige felter som navn bopæl m.m. Jeg har også en postnummer tabel, som jeg har inporteret fra excel med et IDfelt, postnummer og Bynavn.
Jeg ønsker at det skal være sådan at når jeg taster postnummeret så skriver den selv bynavnet.
Jeg har søgt her og fundet ca. 173 spørgsmål der omfatter dette emne på den ene eller anden måde. Jeg har prøvet alle de ting i tidligere har fortalt om, men jeg må gøre et eller andet forkert for jeg kan ikke få det til at virke.
Jeg har lavet en relation mellem postnummer og kontaktpersoner. Jeg har lavet en forespørgsel på begge tabeller og en form på begge tabeller. Jeg har fulgt anvisningen på en combibox, makro m.m., men intet virker.
Jeg anvender access 2000.
Kan en eller anden skære det ud i pap så selv jeg kan fatte det?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. maj 2003 - 17:20 #1
Jeg vil da godt se på den, min email er:
oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik
Avatar billede anjaskal Nybegynder
07. maj 2003 - 17:23 #2
Hej. Du skal ikke lave en form til postnumrene, men en form over f.eks. dine kunder. her skal du indsætte en komboboks over din forespørgsel m postnumrene.
ved siden af har du så et tekstfelt med bynavnet.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. maj 2003 - 17:24 #3
Der skal laves en relation fra postnumre til kontaktpersoner.
Relationen skal være 1 til mange, fordi der er kun 1 postnr pr by/bydel men du kan havde mange kunder/medarbejdere i samme by.
Vh Henrik
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2003 - 17:42 #4
Har en lile testdb. Læg din e-mail hvis du vil have den.
Avatar billede sexlir Nybegynder
07. maj 2003 - 17:45 #5
>mugs Det vil jeg meget gerne. Min email er: erik@erik.dk
PS tak for tutorial!!
Avatar billede mugs Novice
07. maj 2003 - 17:50 #6
Sendt.
Ps: Selv tak :o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. maj 2003 - 18:07 #7
Er sendt
Avatar billede sexlir Nybegynder
07. maj 2003 - 18:17 #8
Hej Henrik
Jeg kan godt se hvad jeg lavede forkert. Det er lidt indviklet, men når man ser det er det faktisk logisk nok. Tak for hjælpen allesammen. Point til Henrik
Vh Erik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
07. maj 2003 - 18:17 #9
Tak for poient.
Vh Henrik