Avatar billede netn00b Nybegynder
07. maj 2003 - 11:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

betalings-site.... hvad med betaling?

Jeg arbejder på at få lavet en betalings-site men hvordan virker det med selve betaling fra "kundernes" side.. Det vil jo være nemmest at de skulle have muligheden for at betale med visa eller mastercard for eksempel ... skal man bruge sådan noget som Pay Pal eller lignede eller er der særlig regler om sådan noget.

Er der nogen her der kender til andre løsning for betalte medlemskaber til et site vil jeg da gerne høre dem.

Og mens jeg er i gang med at skrive .. copyright ... hvordan beskytter man sig imod misbrug af det?
Avatar billede loss Nybegynder
07. maj 2003 - 11:05 #1
http://www.betaling.dk/

læs og lær :)
Avatar billede christian Nybegynder
07. maj 2003 - 11:06 #2
Der findes to store danske betalings gateways
http://www.dibs.dk (er rigtig god, lidt dyrere end freepay)
og
http://pay.freeway.dk

1. kunde vælge vare
2. kunde indtaster kort oplysninger
3. du motager ordre
4. du trækker penge (først når pakken er ude af døren og sendt afsted)

Der er diverse gebyrer og abonnementer som skal betales blandt andet til PBS
Avatar billede christian Nybegynder
07. maj 2003 - 11:08 #3
Diverse hosting firmaer har også betalings gateways, måske har din?
Jo flere kort du vil understøtte jo dyrere er det
Avatar billede netn00b Nybegynder
07. maj 2003 - 12:53 #4
emmm *host* tak for svarene.. men jeg har kigget siderne og det viser sig at jeg ikke må bruge dem på grund af at det bliver en site med adult indhold som medlemmer betaler for.. ikke for salg af produkter men for et medlemskab

er der andre bud?
Avatar billede loss Nybegynder
07. maj 2003 - 12:55 #5
så er der en løsning med microbetaling som hedder Ewire.dk de har ihvertflad nogle adult sites tilknyttet..
Avatar billede christian Nybegynder
07. maj 2003 - 13:30 #6
Er det fordi du automatisk vil trække 100,- hver måned?
For hvis det er sådan du vil gøre tror jeg kun du kan bruge betalings service

Men ellers tror jeg da godt man må bruge dibs.dk til at betale for abonnement, men så skal kunden selv ind hver måned og indtaste kort oplysninger igen

Kan selvfølig godt være at dibs/freepay slet ikke gider have noget med adult at gøre fordi der er så mange problemer med adult sites
Avatar billede janemil Nybegynder
07. maj 2003 - 18:33 #7
Jeg bruger www.paypal.com og www.worldpay.com
www.signaturehelp.com til at trække penge hver månede.
Det virker uden problemer.
Avatar billede janemil Nybegynder
07. maj 2003 - 18:36 #8
Recurring payment hedder det.