Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 21:18 Der er 13 kommentarer

mere ram, delvis forringet ydelse!

Jeg har en bærbar, baseret på det knap så roste sis650 chipsæt med onboard grafik. Det er P4 1.6 Ghz, og kom med 265 mb so-dimm ram (pc2100), hvorfra 32 mb går til grafikken (kan justeres op til 64 i bios'en). jeg fik 512 mb klods i det ledige ram slot for par dage siden. Jeg forventede at få lidt mere ydelse på det grafiske (ved godt sis650 sucks, men alligevel). Anyway, sagen er den, at jeg nu får 25% mindre score i madonion's 3dmark 2001, uanset om grafik ram er sat til 32 eller 64 mb. Ved nogen af jer proffer herinde, hvad den kan skyldes? Bærbaren er Targa Visionary 4U
Avatar billede c-holst Novice
06. maj 2003 - 21:24 #1
Kører du med Win98, har du forklaringen der, da det Vistnok ikke understøtter så høje mængder særlig godt.
En anden forklaring kunne være, at de to klodser ikke spiller godt sammen. Det kan både skyldes at det er to forskellige mærker, eller at de har forskellig hastighed.
se evt dette link
http://www.eksperten.dk/spm/341529
Avatar billede c-holst Novice
06. maj 2003 - 21:26 #2
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 21:29 #3
det er xp home, og rammen har forhandleren af bærbaren skaffet og sat i, og det burde jo være samme type,hehe. andre forslag? måske selve samspillet mlm. 256 og 512 klods?
Avatar billede c-holst Novice
06. maj 2003 - 21:30 #4
sidst men ikke mindst kan det jo skyldes at dit bundkort/bios ikke understøtter 768 mb ram. tjek evt deres hjemmeside for mere information
http://www.sis.com/cgi-bin/searchsis.cgi?ul=http%3A%2F%2Fwww.sis.com%2F&q=sis650&x=34&y=19
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 21:34 #5
Ram er accepteret, både ved opstart og i sisoft Sandra, så that's not it. bios'en er også ny. Mht bundkortet, tja, det er så det, jeg ik kan finde ud af, sisoftsandra kan heller ik identificere den og i manualen er den heller ikke omtalt
Avatar billede c-holst Novice
06. maj 2003 - 21:37 #6
hmm, hvis du er sikker på det så har jeg ikke flere gode råd, måske lige at bytte om på dem, evt se scoren med kun 512 mb i maskinen
hej
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 21:38 #7
Hehe, okej, helt iorden, prøver det med kun 512 klods hvis jeg tør!
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 21:42 #8
Lige en ting til - ellers fungerer ram'en som den skal, kan godt mærke bedre ydelse ved alm. programmer mm.
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 21:56 #9
har du prøvet bios opdate
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 22:00 #10
nej, men bærb er købt i starten af januar, mon der er kommer bios updates siden?
Avatar billede skaw Nybegynder
06. maj 2003 - 22:27 #11
se på nettet det er tit at der er rettelser fra de bliver fremstillet
og til de når europa 3 måneder senere
Avatar billede alisaman Nybegynder
06. maj 2003 - 22:30 #12
har kigget på ami's hjemmeside (har American Megatrends BIOS), men det er ik ligetil at få flash update,synes jeg
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:05 #13
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten