Avatar billede engedal Nybegynder
06. maj 2003 - 20:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

skæring af logo

Hvordan for jeg et indscannet logo gjort klar til at kunne skære det ud på en skæreplotter. Jeg er klar over man skære efter konturen oprettet i Illustrator; men hvordan når man dertil.
hilsen fea
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2003 - 20:15 #1
Det mener jeg faktisk ikke du kan, Illustrator arbejder i kurver, med vektorgrafik og et indscannet logo er i bitmap. Løsningen må være at lave en vektorbasseret version at logoet, e.v.t. på brggrund at det indscannede logo
Avatar billede pixeldude Nybegynder
06. maj 2003 - 20:18 #2
Hvis det er en god indscanning du har, kan du med held bruge programmet Adobe Streamline til trace(optegne) dit logo.
Derefter kan du gemme det i et format som kan bruges i en skæreplotter.
Avatar billede pixeldude Nybegynder
06. maj 2003 - 20:18 #3
Det var så mit svar
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. maj 2003 - 20:26 #4
Tak for det svar pixeldude, kender slet ikke Streamline, det vil jeg gøre noget ved
Avatar billede bredker Nybegynder
06. maj 2003 - 22:54 #5
de fleste skærreplottere kan skærre ud direkte fra illustrator eller du kan fra illustralor gemme i et andet format og kopiere det ind i det program du har til din plotter
jeg har flere gange brugt denne fremgangsmåde når jeg selv har skannet et logo ind til min egen plotter ,go de fleste gange uden problemer