Avatar billede darktrade Nybegynder
06. maj 2003 - 09:35 Der er 20 kommentarer

Tagwall

Jeg skal bruge en tagwall hvor der er admin del, admin delen skal være at man kan skrive med tyk (som normal ikke kan) og at man kan slette beskeder.
kan i hjælpe, den må også godt være i html men IKKE asp
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
06. maj 2003 - 09:37 #1
du kan ikke lave en tagwall i ren html du skal have adgang til database MySql eller mindst access database og så et server sprog i stil med php

understøtter din udbyder disse ting er der ingen ko på isen

MC
Avatar billede darktrade Nybegynder
06. maj 2003 - 12:54 #2
Altså kan man ikke lave en tagwall/gæstebog med admin del, bare til at kunne slette beskeder(fra siden)?
Avatar billede mathiash Nybegynder
06. maj 2003 - 13:18 #3
Jeg har en tagwall med admin del hvor man kan slette beskeder (php)
http://www.clint-mathis.starthotel.dk/php/se.php?script=Tagwall

Skriv hvis der er noget jeg skal ændre til DIG :-D

//Mathias
Avatar billede swaxi Nybegynder
06. maj 2003 - 13:18 #4
jo, men du skal som minimum kunne afvikle php eller asp sider på din server. og helst også en database.
Avatar billede mathiash Nybegynder
06. maj 2003 - 13:24 #5
Jep! :-D

(Min tagwall er lavet i php/mysql)

//Mathias
Avatar billede snolle Nybegynder
06. maj 2003 - 13:55 #6
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Guestbooks/

hotscripts.com har nogle udemærkede færdig lavede tagwalls hvor du kan ændre layout!
Avatar billede darktrade Nybegynder
06. maj 2003 - 19:42 #7
Kan man virkelig ikke lave en Tagwall/gæstebog med admin del, uden asp og mysql ?
Avatar billede mathiash Nybegynder
06. maj 2003 - 19:42 #8
Nej, du skal enten bruger php/asp eller mysql/acces
Avatar billede swaxi Nybegynder
06. maj 2003 - 20:40 #9
darktrade >> jo.

for nu at gentage mig selv, så skal du bruge ENTEN php ELLER asp ELLER et andet scriptsprog (såsom perl, jsp etc. etc.).

derudover skal du bruge ENTEN en database (for php vil det sige MySql, for asp vil det sige Access) ELLER adgang til at skrive til fil-systemet (hvilket mange udbydere ikke giver dig, eftersom det er en sikkerhedsbrist af rang)

det er i teorien. for i praksis bruger alle folk kombinationen php+mysql eller asp+access. løsningen med filer er noget ged. perl er noget forældet bras, og jsp er der ikke nogen, der kan finde ud af.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
06. maj 2003 - 20:43 #10
Hvad med at fortælle hvor din hjemmeside ligger så vi kan se hvad du har af muligheder?
Avatar billede hobz Nybegynder
07. maj 2003 - 21:30 #11
Swaxi. Rettelse OFTEST vil det sige MySQL men kan også sagtens forbindes med andre databaser.
Avatar billede mathiash Nybegynder
11. maj 2003 - 15:25 #12
Kan du bruge nogen af vores kommentarer til noget?
Avatar billede darktrade Nybegynder
12. maj 2003 - 14:04 #13
naah, for der hvor jeg har min side kan jeg ikke bruge de der databaser
Avatar billede swaxi Nybegynder
12. maj 2003 - 14:14 #14
... eller få adgang til at skrive til en fil ?
Avatar billede mathiash Nybegynder
12. maj 2003 - 14:50 #15
Hvad hedder din udbyder?
Avatar billede darktrade Nybegynder
12. maj 2003 - 14:52 #16
er ik helt klar over hvad udbyder er, men hvis det er serveren jeg har min side på hedder den www.fri-web.dk/
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 15:29 #17
Jeg har lige tjekket fri-web.dk... det er mega svært at finde info om hvad de understøtter synes jeg så jeg oprettede en bruger selv og jeg kan se at de har php i hvertfald... jeg tror ikke de har mysql...

men på www.h4f.dk kan du få en hjemmeside med php og mysql (database) og så har jeg en "ny lavet" tagwall du kan få, hvis det er noget?
Avatar billede darktrade Nybegynder
12. maj 2003 - 15:31 #18
fri-web understøtter ikke mysql og asp, men jeg kan lige prøve h4f
Avatar billede darktrade Nybegynder
12. maj 2003 - 15:34 #19
fri-web har ubegrændset plads, og det vil jeg gerne have. men en tagwall kan vel ikke laves uden mysql eller asp.
til gengæld har jeg fundet en side www.websup.dk, der kan man få en gæstebog og den har jeg brugt.
Avatar billede exp-ralle Nybegynder
12. maj 2003 - 17:40 #20
Det så i orden :D

Men til det du skriver ville jeg nok fortrække PHP og mysql hvis det var :D