Avatar billede ms20 Nybegynder
05. maj 2003 - 18:45 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Efterlysning af amitech brugere......

Hej!

Jeg har som mange andre brugere af AMITECH COMPUTER, opdaget at Vi KUN har de lorte recover cd'er!

Vi får IKKE Windows XP på én cd!.....

Jeg har fået følgende kommentar fra en anden bruger...: Stil dig i kø til Amitech og klag for du kan ikke bruge dine 3 cd´er.......

Derfor efterlyser jeg NOGLE der har klaget og fået et svar!

Skriv endelig! :)
Avatar billede themaster Nybegynder
05. maj 2003 - 19:33 #1
jeg har klaget, men jeg fik ikke rigtig noget svar..(du ved sådan er de bare)
Jeg kender en måde til at omgå problemmet på....
Du skal bare have en kopi af windows xp og så boot fra den. Så er problemmet løst. HUSK at amitech´s bios-password er: AMI

så skulle det vist være løst.

//themaster
Avatar billede fromsej Praktikant
05. maj 2003 - 23:06 #2
Forbrugerombudsmanden ville temmelig sikkert være interesseret.
Det er noget notorisk svineri med disse "recovery" CDér.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. maj 2003 - 23:35 #3
Nu bliver jeg nok ikke så populær :)

Jeg er rimelig sikker på at Forbrugerombudsmanden vil være ret ligeglad.

For det første er det delvist Microsoft der sætter retningslinierne. For det andet har I købt et produkt (PC), ganske rigtigt med en Windows XP OEM præ-installeret - men hvad skal I bruge Microsoft mediet til ??? Med Recovery CD'erne kan I gen-etablere maskinens software som den var da I fik den - hverken mere eller mindre - men da I alligevel ikke må overføre licensen fra den maskine til en anden, kan det jo sådan set være ligemeget.

I har købt et produkt - en PC fra Amitech med et installeret OS - hvis I ikke kan lide den måde som Amitech har installeret på - så er det PC-produktet fra Amitech der er noget galt med og ikke Microsoft OS eller noget i.f.m. denne.

Dermed ikke sagt at jeg ikke også synes at det er drøn-irriterende.
Avatar billede toocool Nybegynder
07. november 2003 - 11:51 #4
Bliver vist nød til at blande mig her....

I kan GODT indstallere WInXP uden alle de hjælpeprogrammer der følger med fra Amitech.

Boot op fra genetablerings cd nr 1, og vælg så at du vil indstallere windows og ikke andet.

Hvor svært kan det være?
Avatar billede ms20 Nybegynder
07. november 2003 - 11:55 #5
ja okey...men det givere jo problemer!

Du skal så bruge en kode til at oplåse windows...har jo ikke!
Avatar billede toocool Nybegynder
07. november 2003 - 15:48 #6
den eneste kode du skal bruge, er den som sidder på siden af pc'en.
Et sølvklistermærke hvor der står: "licenskode"
Avatar billede rasmus78 Nybegynder
23. april 2004 - 11:57 #7
har også snakket med amitech, da jeg opdateret min bios og så fandt ud af at jeg så ikke kan køre genetablerings cder
men de er ikke til a få banket fornuft i. de gav mig ret i jeg har lov tilat opdatere (hardware) inklusiv bios, men bruger jeg en bios som de ikke har installert, ryger retten til at bruge deres genetablerings cd`er, de krævede enda til og med penge for at lægge en bios ind igen med deres (kode til cdrene) ,  selv om min pc frøs med den gamle bios (deres)  jeg takkede nej.!
med hensyn til at lægge windows ind uden om amitech. oplevede jeg tid at den "efterlod" forskellige stumper af amtech.genoprettelse-system  fra genoprettenings cderne.  og det konfliketede med andre programmer,
desuden er cdrene krypterede så man ikke lige kan kopiere windows fra cdrene.
men alt i alt, er de dorske i hovede inden ved amitech, de lytter ikke en skid efter hvad man siger til dem.
så det virker totalt håbløs at få lov at installere en ren windows fra det software som følger med.
Avatar billede tazly Nybegynder
22. marts 2005 - 17:45 #8
Jeg har også haft "fornøjelsen" af at opgradere en Amitech PC, og kan generelt kun fraråde folk at købe OEM-maskiner, som fx Amitechs.

toocool>>> Genoprettelses-CD'en kan ikke boote, hvis man har opgraderet mobo.

Løsningen med selv at anskaffe en Windows XP OEM CD til sin licens er vidst den bedste.

Der er nogle juridiske uklarheder vedr. at flytte licens mellem maskiner eller hvornår en maskine mister sin identitet. Microsoft har naturligvis DERES svar herpå. Nemlig at man stort set ingenting må ændre før man skal købe ny licens:

http://www.microsoft.com/danmark/license/programmer/oem.asp

Men om deres OEM-aftale holder i retten, er jeg ikke i stand til at vurdere.
Avatar billede toocool Nybegynder
23. marts 2005 - 08:33 #9
Tazly: Selvfølgelig kan du ikke indlæse Recovery CD'er, hvis du opgraderer dit MOBO med en ny BIOS. Dette skyldes, at Microsoft kræver at der ligger en kode i BIOS, for at forhindre dig i at indlæse Recovery CD'erne på andre PC'ere.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan forstå, hvad det er folk ikke kan lide ved Recovery systemet og ved det faktum, at man køber Windows til en MEGET lav pris, når man køber det sammen med en PC. (ca. 734,- inkl moms)
Det er jo også frit, om man vil købe sin PC helt uden Windows og dermed Recovery CD'er :-)

Om MS OEM-aftale holder i retten tror jeg ikke du skal tvivle på. De er jo i deres gode ret til at sætte krav for den store rabat som du får, når du vælger at købe en OEM-licens.

Hvis du ønsker en licens som du kan flytte mellem forskellige maskiner, kan du jo blot købe en "ren" WinXP til ca. 2000,- :-)