Avatar billede obmm Nybegynder
04. maj 2003 - 10:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Fysisk firewall..

Hej,
Kan man få en "fysisk" firewall til ADSL, eller skal man have et "program" f.eks. ZoneAlarm???
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 10:35 #1
De har besvaret dit spørgsmål under diverse :))
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 10:36 #2
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2003 - 10:40 #3
lrd>> lol det er godt vi har dig til at lede os rundt :)
- Og god morgen...
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 10:41 #4
Godmorgen min ven :))
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2003 - 14:16 #5
Jeg synes faktisk ikke du har fået svar i dit andet spørgsmål.

Det er et spørgsmål om hvilken sikkerhed du ønsker, en fysisk firewall er ALTID at foretrække frem for en software firewall, faktisk kan du slet ikke sammenligne det sikkerhedsniveau du opnår ved de to typer.

Hvis du ikke har det store behov, ikke skal beskytte dit netværk og netværksressourcer, kan du bruge en software firewall. I så fald, er der 3 friewalls der har certificering fra naerkendet internationale organisationer, det er Norton's firewall, Mcafee's firewall og sygates firewall. Sidste er gratis og kan hentes fra www.sygate.com. den virker fortrindeligt.

Hvis du vil have en ordentlig firewall bør du kikke på Zywall serien, Cisco Pix eller Velociraptor fra Symantec. Disse meget gode firewalls giver høj sikkerhed, men koster lidt
Avatar billede doggy82 Praktikant
04. maj 2003 - 14:23 #6
(jeg syntes bare det lød som om det bare var til hjemmebrug)

Og god eftermiddag til sikkerheds eksperten :-)
Avatar billede obmm Nybegynder
04. maj 2003 - 14:34 #7
Det er kun til hjemmebrug.
Jeg synes bare det er svært at "indstille" software alarm rigtigt, da de altid er på Engelsk, (f.eks. ZoneAlarm, hvor meget er nødvendigt at aktivere).??
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. maj 2003 - 15:12 #8
Zonealarm er ikke et godt valg. Teknisk er der intet i vejen med zonealarm, men den bruges så meget at det er den firewall det bedst kan betale sig for en hacker at koncentrere sig om, da det er den det er størst sandsyneligned for han møder. brug en mindre kendt.

Generelt skal der lukkes for alt, og så kun åbnes for det man absolut har brug for og kun i den periode man bruger det,
Avatar billede langbein Nybegynder
05. maj 2003 - 03:13 #9
De fleste, eller i alle fall ganske mange ADSL oppkoplinger er jo allerede satt opp med hardware firewall gjennom den måte som en nat forbindelse fungerer på. Brukes Zone Alarm i tillegg til en eventuell innebygget hardware firewall i adsl modemet så gir dette en bra kombinasjon.