Avatar billede the-duke Nybegynder
03. maj 2003 - 19:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ny computer og hvad så...!?

Hejsa!

Jeg er i den heldige situation at jeg vil investerer i en ny computer. Det skal være Asus motherboard og AMD CPU. Grafikkort (Asus GF4 TI-4400), lydkort (Creative Live), skærm (Samsung 755DFX), mus (Logitech MX700) og tastatur (Logitech) har jeg i forvejen.

Jeg har tænkt på følgende sammensætning, hvad siger i til det? Nogen erfaring eller kommentar?

Kabinet: Thermal Take Technology ThermalCase MidiTower Black

Kabinet Køler: Thermal Take Technology Ultra Low Noise A1630 med Støvfilter

CPU: AMD Athlon Thoroughbred XP 2800+ (2241MHz) FSB 333MHz

CPU Køler: Thermal Take Technology Silent Storm A1288

Motherboard: Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX (rev. 2.0)

RAM Blok: Corsair 512MB DDR-SDRAM PC3200 (CAS 2)

HD: Seagate Barracuda V SATA 80GB

Diskette Drev: Alps Black Int.

DVD Drev: LiteOn LTD-1634-01 Black Int.

CD Brænder: Plextor PlexWriter PX-W4824A Black Int.

Diskette Kabel: Round 60cm. HQ

Det skulle være en "Killer" sammensætning... ;o)
Avatar billede boris Mester
03. maj 2003 - 19:13 #1
Har du tænkt på hvor meget strøm det bruger?
Og hvad strømforbruget vil koste?
Jeg spørger bare.
Avatar billede tgk89 Nybegynder
03. maj 2003 - 19:15 #2
hmmm måske 1024 pc 2700 ram i stedet for da det giver lige så god ydelse og mere hukkomelse til næsten samme penge... CPU kørleren ville jeg personligt vælge mist silent twin! da den er den mest lydløse og giver rigtig god køling ellers fed sammensætning
Avatar billede tgk89 Nybegynder
03. maj 2003 - 19:15 #3
svar
Avatar billede tgk89 Nybegynder
03. maj 2003 - 19:17 #4
måske AMD Barton XP da den kører højere bus og giver mere ydelse!
Avatar billede mryom Nybegynder
03. maj 2003 - 19:23 #5
først den cpu du har valgt køre IKKE 333Mhz på FSBen!!!

Det er jo pænt nice ud det du har smækket sammen, men har du overvejede Papst som kølere... Dit laver du mest lydløst på markedet! har selv 1600 rpm papst i mit kabinet, den kan først høres når du ligge øret helt op ad den! Cpu kølere skulle mist silent twin være rigtig god, men prøv i stedet at tage en kigger på
Avatar billede fangel Nybegynder
03. maj 2003 - 19:25 #6
enig med tgk89, vælg nogle andre RAM, fx Kingston ValueRAM, se det ved man hvad er. jeg har selv 512MB DDR333 (PC2700) Kingston ValueRAM og er yderst tilfreds!
ville nok også vælge en ThermalTake køler, men nok den helt nye Vulcano 11 (lige kommet!, har selv 9'eren og er også yderst tilfreds)

Morten
Avatar billede mryom Nybegynder
03. maj 2003 - 19:32 #7
en Noisecontrol Copper Heaven Ultra Tweak cpu køler det er sgu nice!!!! Rammen er sgu også et nice valg (køre som en drøm. ps er oc 50% NICE) hva med at købe TWINX modellen så kan du gøre brug af dual channel, på nForce2 bundkortet! HD hav med en Maxtor HD de er mere lydløse en seagate!!!  Ellers ser det sgu skide godt ud :-)
Avatar billede tgk89 Nybegynder
03. maj 2003 - 19:35 #8
jeg har tænkt mig at købe en Mist silent twin, og en 80GB Maxtor hdd med 7200rpm er mit kabinet så ikke 100% lydløst?
Avatar billede fangel Nybegynder
03. maj 2003 - 19:40 #9
(aldrig 100%, men tæt på... leg med nogle fleece-måtter fra noice-control, så kom igen)
Avatar billede the-duke Nybegynder
03. maj 2003 - 19:42 #10
Heg har hørt at de Corsair RAM skulle være utrolig hurtige og meget gode til OC... Men det passer måske ikke?
Avatar billede the-duke Nybegynder
03. maj 2003 - 19:43 #11
Boris er du misundelig???
Avatar billede the-duke Nybegynder
03. maj 2003 - 21:16 #12
Jeg siger Mange Tak for svarerne og kommentarerne.

Jeg ændre CPU'en til en Barton model. Og RAM'ene til TWINX, men stadig fra Corsair. Jeg beholder Thermal Take kølerne, de lyder stadig lovende.

Det var kun tgk89 der havde sendt det som et svar. Ellers havde i alle fået point. (med undtagelse af Boris).

Nu glæder jeg mig bare til det kommer ind af døren ;o)
Avatar billede ulrikhjul Nybegynder
03. maj 2003 - 21:21 #13
hvis du vil have et tilbud på sammensætningen, så sig da endelig til: www.interlace.dk

:0)
Avatar billede boris Mester
03. maj 2003 - 21:58 #14
>The Duke. Nej jeg er ikke spor misundelig. Min PC er god nok til mig. Jeg ønsker mig til hellere en skøn fladskærm. :-}
Jeg stillede bare et spørgsmål, som åbenbart ikke interesserede nogen.
Men bruger en 2241 MHz PC bruger ikke afsindigt meget strøm?
Avatar billede the-duke Nybegynder
04. maj 2003 - 00:01 #15
Det ved jeg faktisk ikke Boris. Jeg tror heller ikke det interessere nogen. Jeg har samme indstilling som hovedparten, tror jeg.
Der er så mange elektriske ting og sager i det moderne hjem at en enkelt computere næppe kan ødelægge det. Jeg ved godt man begynder at gå op i A-mærker osv. Men der er stadig mange strømtyve i hjemmet.
Da jeg startede med computer var en strømforsyning på 200W i dag er den 400W+. Og alle de ekstra ting (scanner, printer, switch, højttaler osv.) man kobler til gør det ikke bedre.
Men hvad F***** så længe det er ens interesse gør det vel ikke noget???
Avatar billede fangel Nybegynder
04. maj 2003 - 09:53 #16
(en processor bruger normalt 60-75W... ;)
Avatar billede boris Mester
04. maj 2003 - 10:20 #17
>the-duke.
Du svarer da i det mindste ærligt. Jeg har selv haft en gammel server, som brugte totalt 1 Ampere (220 Watt), med slukket skærm. Den varmede computerrummet op, men det kunne faktisk godt mærkes på elmåleren og jeg regnede ud, at den havde kostet en del tusind Kroner i strøm, da jeg smed den ud. Men så havde jeg også kun givet 500 Kr for den.

Men nu er det jo nok ikke alle her, der selv betaler elregningen.

Dog straffes vi alle, hvis Danmark ikke overholder aftalen om at begrænse CO2-udslippet.