Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 22:17 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Mail manager til installation på webhotel

Hej eksperter

Jeg leder efter en webbaseret "mail-manager" - dvs. noget som giver mig adgang via en browser til min pop3- og imap-konti når jeg ikke lige sidder hjemme ved min trofaste Pegasus Mail.

Skidtet skal kunne køre hos et webhotel, hvor jeg reelt set ikke har nogen som helst bestemmelse over konfigurationen!

Det ville være rart, hvis der kunne logges ind og evt. også, hvis det var muligt, at sætte flere brugere op!

Jeg har selv kigget lidt på Squirrel-Mail, men det virker som om det egentlig bare giver et web-interface til en installeret post-server - og ikke en nem adgang til en stak pop3 og imap-konti ude i byen!

Hvad findes der af brugbare programmer/scripts?
Avatar billede postndk Nybegynder
02. maj 2003 - 22:27 #1
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 22:30 #2
postndk: Hvor kan jeg downloade det?
Avatar billede postndk Nybegynder
02. maj 2003 - 22:33 #3
det er ikke et du kan downloade, du kan bare benytte ...
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 22:39 #4
OK. Jeg har åbenbart ikke været klar nok i min formulering af spørgsmålet; Jeg leder efter et (eller en samling af) php-script(s) som jeg kan uploade til mit webhotel og derefter have en nem, men beskyttet adgang til mine forskellige post-konti rundt omkring.

Hvis der er mulighed for at sætte 2-3 ekstra brugere ind i systemet vil det være fint - men det skal kunne køre på mit webhotel uden nogen form for konfiguration af serverne.
Avatar billede postndk Nybegynder
02. maj 2003 - 23:06 #6
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 23:15 #7
postndk: Har du prøvet og kan anbefale nogle af dem? - der er jo en kæmpe stak på Hotscripts og jeg gider ikke bruge flere dage på at teste dem igennem - specielt ikke da det meste ser lidt skramlet ud... :-/
Avatar billede postndk Nybegynder
02. maj 2003 - 23:19 #8
nææh slet ikke, når jeg er ude og rejse, bruger jeg selv robotten.dk/mail, så er man fri for at bruge plads på serveren til noget der findes...
Avatar billede tipsen Nybegynder
02. maj 2003 - 23:27 #9
Jeg vil nok bare ikke stole nok til på et websted jeg ikke kender til at give mine passwords til min mail... Så hellere et script jeg selv havde sat op og vidste, at passwords blev opbevaret i krypteret form på mit webhotel :-)
Avatar billede hejole Nybegynder
03. maj 2003 - 02:19 #10
Jeg har forsøgt mig frem med VIRKELIG mange af de scripts inde fra HotScripts og har endnu ikke fundet et som kan køre POP3 og SMTP uden at behøve IMAP, MySQL, etc. Ofte så har scriptene også brug for at lave midlertidige filer og skal derfor have tilladelse til det. Det er ikke altid at man kan give dem lov til det ved at bruge chmod, desværre.

Ang. at du ikke bryder dig om at dine mail-passwords bliver skrevet hos nogen andre, så er jeg overbevist om at du får større sikkerhed ved at benytte http://robotten.dk/mail/ end ved at have dit eget script liggende.
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. maj 2003 - 16:45 #11
hejole: Tak skal du have!
Avatar billede postndk Nybegynder
05. maj 2003 - 17:00 #12
så var det trodsalt et godt nok svar fra mig, alligevel...
Avatar billede tipsen Nybegynder
05. maj 2003 - 17:15 #13
postndk: Jeg er ikke i tvivl om at robotten.dk er en fin lille service, det er bare ikke dét jeg spørger efter.
Avatar billede hejole Nybegynder
06. maj 2003 - 21:51 #14
Jeg har fået et enkelt script jeg har prøvet til at virke (i begrænset omfang). Jeg skal gerne se om jeg kan finde det igen og poste et link her hvis du stadig er interesseret.
Avatar billede tipsen Nybegynder
06. maj 2003 - 22:14 #15
Det må du gerne!
Avatar billede hejole Nybegynder
06. maj 2003 - 22:57 #16
Følgende script har jeg fået til at virke, på en server med begrænset adgang og kun POP3 og SMTP:
Det hedder Phly-mail og der er en gratis 1-bruger version :-)
Hvis man vil have en flerbruger-version så koster det penge :-(
http://flying-bits.de/?page=products&what=phlymail.le

Husk at evt. sætte en adgangsside op eller lade være med at linke direkte til scriptet, da der ellers ikke er meget beskyttelse over det.
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juni 2003 - 13:22 #17
Jeg siger tak for hjælpen!