Avatar billede fizz Nybegynder
02. maj 2003 - 09:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hent attribut fra block i autocad v.h.a. vba

hvordan henter man en attribut fra en block i AutoCad ved hjælp af vba-script??
Avatar billede sorensfar Nybegynder
02. maj 2003 - 10:04 #1
Hov, DET er vist ikke oplysninger nok, hvis du skal have nogen til at hjælpe dig.
Hvilken del af attributten skal du bruge (værdien, default ell. hvad), og hvad skal der så ske?? skal den udskrives, indsættes som tekst et andet sted i tegningen eller hvad?
For hvis du bare skal læse de oprindelige attributværdier er det jo nok at skyde gråspurve.....
- så kan du bare lave en explode på blokken, læse værdierne og så lave en undo.
Avatar billede fizz Nybegynder
02. maj 2003 - 10:26 #2
jeg skal have indlæst værdierne fra de enkelte dele i block'en ind i variabler
Avatar billede sorensfar Nybegynder
02. maj 2003 - 12:24 #3
kunne du ikke prøve at forklare hele forløbet - det dér er for meget tågesnak
- altså hvad indeholder blokken - hvad er det for værdier (tekst - tal) og stadigvæk er det defaultværdierne eller dem der sidenhen er tastet ind - og variabler?? alting er sq da variabler - skal det ind i et tekstdokument, i en lisprutine, i mathcad eller hvad - og hvorfor (måske findes der en lettere løsning)
Avatar billede fizz Nybegynder
04. maj 2003 - 11:08 #4
thisdrawing.block(index).item(index).value eller noget i den stil
Avatar billede sorensfar Nybegynder
04. maj 2003 - 12:53 #5
Sorry - jeg står af her
Jeg spørger i øst og du svarer i vest
Det er livet for kort til
Avatar billede fizz Nybegynder
26. september 2003 - 12:18 #6
jeg har ikke fået løst problemet så point bliver trukket tilbage