Avatar billede oneman Nybegynder
01. maj 2003 - 12:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min lyd bliver afspillet for hurtigt !!

når jeg afspiller lyd på min comp. så afspilles det for hurtigt uanset om det er spil , cd eller film.
Men hvis jeg fravælger digital afspilning under cd.rom drevet egenskaber så vil den gerne afspille lyden normalt.
Men det virker som om at alt den lyd der er lagt ned på harddisken bliver afspillet alt for hurtigt ! Kan det være en fejl i min bios ?
Eller skal jeg have et nyt lydkort ?
Min comp. er en pentium 4 1500 hertz  ca 384 ram
Jeg er ved at blive ganske irreteret over konstant at have smølfe stemmer som lyd :)

Kan nogen hjælpe ?
Avatar billede chalde Seniormester
01. maj 2003 - 12:08 #1
det kunne tyde på at det er et problem med driverne.
Hvilket lydkort/bundkort har du?
Avatar billede oneman Nybegynder
01. maj 2003 - 13:59 #2
ac97-lydkort og mit bundkort ved jeg ikke hvad er :) Men jeg har et program der  hedder sandra soft mon ikke det kan finde det for mig ? problemet er jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter !
Avatar billede oneman Nybegynder
01. maj 2003 - 14:06 #3
det er  en compaq comp. og intel(R)
Avatar billede jkragh Nybegynder
01. maj 2003 - 14:09 #4
Kan du indstille din samplerate? Det lyder som om den står forkert ifb digitalafspilning?
Avatar billede hcm Nybegynder
01. maj 2003 - 14:09 #5
find driverne til lydkortet på Compaqs hjemmeside. Der kan du søge efter maskinen, så finder den selv de rigtige drivere. Jeg havde selv samme problem, som blev fixet på den måde