Avatar billede bullefardk Nybegynder
30. april 2003 - 19:32 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan sætter jeg en server op?

Jeg skal sætte en irc server op. Hvilkne programmer er nemmest at bruge, hvor jeg også kan få en L, eller Q. Og hvordan sætter jeg det op?
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
30. april 2003 - 21:00 #1
du kan sætte en IRC Server op med mange forskellige programmer..

Hvad styresystem køre du?

prøv evt. http://www.ircdhelp.org
der kan du finde alle mulige forskellige ircd's både til Windåsen og til *NIX
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
30. april 2003 - 21:03 #2
bruger selv en IRCd som hedder UNreal meget godt men ik alt for nemt.. findes både til Win og 'NIX meget effektivt hvis man vil ha et godt irc netværk op med en hub og en masse leafs

http://www.unrealircd.com
Avatar billede bullefardk Nybegynder
30. april 2003 - 21:05 #3
jeg kører win2003
Avatar billede bullefardk Nybegynder
30. april 2003 - 21:05 #4
jeg fatter ikke det unrealircd.. har prøvet det..
Avatar billede fiskerendk Nybegynder
30. april 2003 - 21:08 #5
ja ok så skal du nok ha fat i en ircd med gui.. og det er ik lige mit speciale..
Avatar billede bullefardk Nybegynder
30. april 2003 - 21:11 #6
k. andre der kan hjælpe så?

kan sagtens sætte nogen flere points på..
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2003 - 21:08 #7
har du overhovedet forsøgt at lede,
de er overalt.. måske ikke lige med GUI..
Men så må du jo bare sætte dig ind i at bruge en Alm-. server..

her er min færste søgning på dit problem.

http://search.msn.dk/results.aspx?q=setup+irc+server&FORM=SMCRT

Der er mange..

hmm måske kunne man også søge på  "irc server software"..
Avatar billede ducks Nybegynder
06. maj 2003 - 06:26 #8
www.unrealircd.com den nye er da for let at sætte op... slet ikke som de andre versioner.

Og så skulle det vel aldrig være til irc.laq.dk ? :P Kan se den kører bewareircd, det er ikke når så godt som unrealircd :\
Avatar billede bullefardk Nybegynder
09. maj 2003 - 08:06 #9
så giv mig en guide til det... og nej, det er ikke til irc.laq.dk, det er til min egen server, til lanparty's og sådan..