Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
30. april 2003 - 14:31 Der er 3 kommentarer

Datastrømsdiagram

Jeg sidder her og skrive eksamens-projekt i IT A på hhx hvor vi skal lave en report som dokumentation af hvilke teorier vi har brugt for udformningen af en database. Problemet er bare at vi stort set ikke har lært noget (hvilket gør det ret svært at lave en go report!) og vores lærer er ude og rejse for tiden...

mit spørgsmål er så : hvad er det lige et datastrømsdiagram kan bruges til når jeg sidder i acces og skal lave min database? jeg kan godt forstå meningen med et ER-diagram, men datastrømsdiagrammet?
jeg har lavet diagrammet, men den dybere mening mangler jeg.
Avatar billede brops Nybegynder
30. april 2003 - 14:39 #1
hmmm tja jeg graver lige frem hvad jeg kan huske...
som navnet siger er et datastrømsdiagram det der fortæller hvordan datane "strømmer"/"flow" det det kan fortælle er hvorledes datane ryger fra et sted til et andet...... og hvilke det er... samt hvorledes de bliver behandlet... jeg kan prøvet at kigge mine papirer efter en mere nødagtig forklaring... jeg kan ikk huske det...:P
Avatar billede kivig Nybegynder
28. maj 2003 - 15:24 #2
Hvis det stadig er eksamenstid for dig, kan jeg måske bidrage med "klasse-diagram" eller "flow-chart". Uden at være helt sikker, ville jeg mene at flowchart og datastrømsdiagram er noget at det samme..
ANG. klasse-diagram. se her (simpelt eksempel)http://stud.eik.kts.dk/sem02/keld/db_intro2.ppt

Håber det var til hjælp..
Avatar billede wtd_nielsen Nybegynder
28. maj 2003 - 17:14 #3
jeg har været til eksamen og fik 11, men ellers tak :))