Avatar billede pegasus72 Nybegynder
30. april 2003 - 10:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning, OSCommerce på egen Apache server til test.

Hej!
Skal lave min egen webshop, har hentet OSCommerce og smidt de respektive biblioteker ind i roden, (Admin & catalog). Har installeret MySgl men har problemer med værdierne jeg skal skrive i database server information.

Under install af OSCommerce:

3. Please enter your database server information:

Database Server

The database server can be in the form of a hostname, such as db1.myserver.com, or as an IP address, such as 192.168.0.1.

Username

The username is used to connect to the database server. An example username is mysql_10.

Note: If the catalog is to be imported (selected above), the account used to connect to the database server needs to have Create and Drop permissions.

Password

The password is used together with the username, which forms the database user account.

Database

The database used to hold the catalog data. An example database name is catalog.

Hvilke værdier er det jeg skal skrive? Aner intet om MySql endnu og vil bare installere og tage den der fra.

Har dynamisk IP adresse, så kan det overhovedet lade sig gøre eller kan jeg lave noget Localhost halløjsa?
Håber i kan hjælpe.
Avatar billede mfalck Praktikant
01. maj 2003 - 16:18 #1
ja - du kan godt bruge localhost, som regel (hvis det er under linux) kan du bruge "root" som brugernavn og intet password.
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
16. juli 2003 - 19:46 #2
Nå ikke noget der kunne bruges..