Avatar billede cpc Nybegynder
29. april 2003 - 01:17 Der er 6 kommentarer

Chatforum på egen hjemmeside

Er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg nu har brug for at indsætte et"chatforum". Jeg har lavet hjemmesiden i Frontpage og "chatforumet" skal være meget enkelt at lave, da jeg er meget lidt dygtig. Man behøver ikke at skulle logge ind for at skrive beskeder - det må gerne være åbent for alle. Skal fungere nogenlunde som det gør her, hvor man skriver beskeder og teksten herefter kommer til at stå nedenunder.
Avatar billede monir Nybegynder
29. april 2003 - 12:27 #1
Du kan downloade et chatforum i php fra invisionboard.com. Det er ikke simpelt, men det fungerer vældigt godt. Dog er der brug for at logge ind
Avatar billede monir Nybegynder
29. april 2003 - 12:28 #2
Derudover synes jeg at du bør overveje at bruge en anden html-editor. Feks. dreamweaver, homesite eller flashkit
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
01. maj 2003 - 21:14 #3
monir >>  Bare som en oplysning Dreamweaver MX koster minimum 3500DKkr
    og der bliver solgt imellem 4-6 licenser i Danmark om ÅRET!

    så tror nu ikke det er anbefalet.

    Men giver dig ret i "Frontpage SUTTER RØV" *gg*

Derimod, anbefaler jeg stones webwriter..
har den interesse. så søg efter den, på google eller noget.
Avatar billede monir Nybegynder
08. maj 2003 - 14:07 #4
De penge er efter min mening givet fantastisk godt ud...
Derudover har jeg hørt om en macromedia pakke med alle deres seriøse programmer til omkring 9000. Det er da vel værd at overveje, da macromedia efter min mening laver det bedste websoftvare.....
Avatar billede ckh Nybegynder
08. maj 2003 - 14:16 #5
Du kan hente en chat her (den kræver måske lidt at sætte op, men så har du det forhåbentlig sjovt imens). Den er kodet af olebole der huserer her på Eksperten.

http://tjenester.dk/x-codes.dk/eksperten/chat/

Personligt vil jeg iøvrigt give eqvaliser ret i at webwriter er et dejligt prog. Det er gratis, let at gå til og ganske fiffigt kodet. Dog kræver det jo altså (i modsætning til Frontpage) at man gider at sætte sig en smule ind i html og css. Den kan hentes her:

http://www.webwriter.dk/
Avatar billede cheshire Nybegynder
26. september 2003 - 11:52 #6
Ja ja, det er jo ikke alle som er født med en guldklump i r...., hvem køber lige et program til flere tusinder når man nu kun skal lave en personlig/almindelig hjemmeside og så ikke er andet end "nybegynder". *ss*

Kan helt klart give ckh ret i at oleboles er udmærket da jeg prøvede den af.