Avatar billede guppy Nybegynder
26. april 2003 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Partition af harddisk med data

Jeg har en 60 gig harddisk og vil gerne partitionere den til 20 og 40.
20 til at installere XP paa.
Men min harddisk er naesten fyldt op. Kan jeg partitionere den uden at at miste data og skulle braende alt ud paa CDer? Eller bliver jeg noedt til at have en Clean harddisk for at kunne goere det?

Tak
Avatar billede jacob172100 Praktikant
26. april 2003 - 21:26 #1
Du kan bruge Partition magic. Det kan dele din harddisk op uden du mister data. Så må du til gengæld selv fordele data på de to partitioner.
Avatar billede fromsej Praktikant
26. april 2003 - 21:31 #2
Det kræver plads at dele den op med PM, lav hellere backup af dine vigtige ting.
Jeg har prøvet to gange at miste alt.
Avatar billede kenp Novice
26. april 2003 - 21:47 #3
og du må ikke have fyldt din harddisk op, der skal jo være plads til at flytte rundt på alt data, så hvis du ksal have en disk på 40 gb og en på 20 så skal der jo være plads til det! så der skal minimum være 20 gb ledig til at oprette det lille drev, som så bliver det sidste drev og ikke styresystem drevet. hvis det så er den på 40 gb som skal være sidst, så skal der være 40 gb ledig, ellers lykkeds det ikke.
Avatar billede guppy Nybegynder
27. april 2003 - 17:34 #4
Mange tak for svarene. Jeg brugte PM men da jeg genstartede computeren frøs den ved 21% og jeg blev nødt til at genstarte hvilket resulterede i at windows ikke kunne se den harddisk jeg havde partitioneret. Så jeg gjorde det på den gamel daws måde...mistede hvad jeg havde på disken men jeg havde heldigvis gemt det vigtigste :)
Avatar billede fromsej Praktikant
27. april 2003 - 21:28 #5
Velkommen i klubben af folk der ikke falder på halen over PM.*G*