Avatar billede Slettet bruger
25. april 2003 - 18:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CGPostKeyboardEvent

Jeg har et problem med CGPostKeyboardEvent

Når jeg bruger metoden KeyTranslate til at fremskaffe en Ascii værdi fra en KeyCode, får jeg tilsyneladende det rigtige resultat. Men når jeg senere bruger den samme KeyCode i kaldet CGPostKeyboardEvent skriver den ikke det rigtige resultat ud – for ascii koder over 127.

E.g.
Stort B = shift + b
Ascii 66 (B)
KeyTranslate(651) = 66
KeyCode: 651 = 11 + 512 (shift + b)

Men . . . .
ø
Ascii 248
KeyTranslate(2706) = 248
KeyCode: 2706 = 18 + 2560 (shift + option + ‘1’)

Hvorfor giver den sidste “shift + option + ‘1’”?
Avatar billede egonspock Seniormester
25. april 2003 - 19:12 #1
Hej Nowoe, Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med den her heller, men et rigtigt godt sted at begynde, når det ikke klart fremgår af dokumentationen er Apples Mailinglister, hvis du tør at begive dig ud i at skrive og læse engelsk. Du finder alle lister, inklusiv en god håndfuld developer-lister, som alle er gode og hjælpsomme på denne side:
http://lists.apple.com/
Jeg er selv på Web-developerlisten, og den er virkelig fascinerende at være med på.
Held og lykke med det!
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2003 - 15:30 #2
lukker