Avatar billede sustaber Nybegynder
24. april 2003 - 21:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Trojansk hest

Hejsa,
Er der nogen der ved hvad dette betyder

Security alert displayed for rule Default Block Backdoor/SubSeven Trojan horse.

Har jeg fået en trojansk hest på min computer??? Kan den gøre nogen skade???
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2003 - 21:10 #1
Avatar billede perhaps Nybegynder
24. april 2003 - 21:22 #2
Har du ikke en virusscanner som er opdateret? Du kan scanne online her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Du kan også onlinescanne for trojanske heste på samme side
Desuden bør du fremover bruge spybot (eller ad-aware) SpywareBlaster og hvis du bruger IE så er IE-Spyad en god idé.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2003 - 21:23 #3
Scan først for trojanske heste her

ttp://scan.sygate.com

download og installer ad aware fra
http://www.lavasoftusa.com gennemfør update af ad aware og scann.

Dette skulle opdage og fjerne det meste
Avatar billede lrd Nybegynder
25. april 2003 - 10:19 #4
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. april 2003 - 10:54 #5
Der ligger ikke mindre end tre forskellige onlinescannere specielt for trojanske heste på det link jeg har givet dig.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. april 2003 - 11:07 #6
Den bliver fjernet hvis du gør sådanne

Du kan også downloade "spybot" Åben programmet og download de seneste updates. Klik på "settings"/"file sets" og fjern vinge i "system internals" og "usage tracking" så vinge i "check all"....og vinger i alle røde let spybot "fix"
Der kan være noget som ikke kan fjernes ved første scanning. Det vil spybot fortælle dig. Re-boot og de vil blive fjernet.
Men prøv først onlinescanningen.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. april 2003 - 11:10 #7
URLen for Spybot er her:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hjemmeside
Når jeg skriver: så vinge i "check.... osv. betyder det at du skal sætte vinge der. Kunne misforstås lidt i mit indlæg herover.
Avatar billede perhaps Nybegynder
25. april 2003 - 11:12 #8
Håber det lykkes. Kan først være tilbage iaften.
Avatar billede andersmortensen Nybegynder
25. april 2003 - 11:19 #9
Du skal helt sikkert gøre som ovenfor beskrevet og scanne for diverse trojanske heste.

Men men men..

jeg får også ofte (flere gange dagligt) denne advarsel i Norton Firewall.  Hvis du går ind i loggen og kigger (de er markeret med røde cirkler), så kan du se at det er angreb udefra der prøver at komme ind (indbound), og ikke noget der er startet indefra (outbound).

Jeg foreslår at du går ind og checker først - før du begynder at få sved på panden.... :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
04. maj 2003 - 19:51 #10
Få afsluttet her eller giv feedback!!!
Avatar billede lrd Nybegynder
02. juni 2003 - 23:16 #11
Få afsluttet eller giv lige feedback!
Avatar billede sustaber Nybegynder
03. juni 2003 - 10:03 #12
sorry, men jeg kæmper stadig med de pokkers heste.... derfor ingen feedback...
Avatar billede perhaps Nybegynder
03. juni 2003 - 10:31 #13
Det var dog utroligt. Har aldrig oplevet det før. Dine porte må være gennemhullet. Prøv disse værktøjer:

http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

http://www.pcflank.com/scanner1s.htm

http://www.pcflank.com/trojans_test1.htm

Den første scanner for spyware og trojaner,
den anden fortæller dig hvordan situationen omkring dine porte er
den tredje scanner for trojaner

Alt online, så gå bare igang og vend tilbage