Avatar billede toontech Nybegynder
22. april 2003 - 16:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Pix 501

Ved at følge VPN wizard site-to-site guiden, hvordan får jeg så de to interne net til at kunne se hinanden ?
Det går fint med at pinge fra intern host til extern Pix IP og omvendt men de to interne net er ikke tilgængelige.
Avatar billede kelmek Nybegynder
22. april 2003 - 16:11 #1
Du skal sørge for at de 2 netværk hedder noget forskelligt - de må ikke begge hedde 192.168.1.0
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. april 2003 - 02:37 #2
Som kelmek siger skal de to maskiner have forskellige ip er. For det andet hvis du har en firewall skal du Add ip adresserne i firewallen så den ikke blorkerer.
Den maskine som skal "hjælpes" gå i add server
Add ny klient - skriv den anden maskines Ip samt et password
Den maskine som skal hjælpe gå i viewer skriv passwordet
Nu skulle det virke.
Avatar billede toontech Nybegynder
23. april 2003 - 09:10 #3
=> aovergaard
Tak for svaret
En pix 501 er en Firewall boks og mit problem er netop og få to Pix 501 firewall bokse til at kommunikere via en VPN tunnel ved hjælp af VPN Wizard.
Derfor er dit svar desværre ikke brugbart.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
23. april 2003 - 10:00 #4
Vil det sige at de spørgsmål går på at konfiguere de 2 pix'e til VPN-tunnel?
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 10:05 #5
Hvis du først sørger for at dine netværk ikke hedder det samme på inside - burde det bare være så simpelt at køre din wizard på begge boxe. Du skal bare have helt styr på hvilke ipadresser de 2 har på outside.

Nu er det længe siden jeg har rodet med cisco's PDM, men jeg mener at du kan vælge om en pix skal være client eller server, når du kører vpn wizard.

Altså, den ene skal sættes op til at modtage opkald via vpn, og den anden skal oprette tunnellen når den starter op.
Avatar billede toontech Nybegynder
23. april 2003 - 10:37 #6
Jeg har brugt VPN wizard til at lave en Site to Site vpn tunnel på to helt 'rene' pix´er.

pix-1  wan: 132.140.160.1  lan: 192.168.0.1
pix-2  wan: 132.140.160.2  lan: 10.0.0.1

Pix-1  VPN wizard: outside, peer ip adress 132.140.160.2
local Host/network: inside,any Remote Host/network: outside,any

Pix-2  VPN wizard: outside, peer ip adress 132.140.160.1
local Host/network: inside,any Remote Host/network: outside,any
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 10:52 #7
kan du så fra inside på pix-1 pinge 132.140.160.2? kan du pinge en computer på inside af pix 2 (10.0.0.x)?
Avatar billede toontech Nybegynder
23. april 2003 - 11:09 #8
Jeg kan kun ping fra pix-1 inside 192.168.0.x til pix-2 outside 132.140.160.2
det er ikke muligt og pinge fra pix-1 inside til pix-2 inside.
Avatar billede kelmek Nybegynder
23. april 2003 - 11:12 #9
jeg har ikke umiddelbart en løsning - du kan evt. prøve at køre en vpn software klient, og se om du kan få forbindelse, for for at se....
Avatar billede toontech Nybegynder
23. april 2003 - 11:22 #10
Jeg har fundet denne side og den ser interessant ud: http://www.ifm.net.nz/cookbooks/501gui/
jeg prøver den i første omgang.
Avatar billede toontech Nybegynder
23. april 2003 - 13:14 #11
Den løsning virker :) så jeg lukker spørgsmålet igen.