Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. april 2003 - 10:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori....

Eksperten.dk er jo et dejligt sted, specielt hvis man søger hjælp til div. programmeringssprog. MEN.... disse sprog henvender sig "kun" til software-programmering, og ikke hardware-programmering.
Jeg (og måske andre??) kunne godt tænke mig hvis der var en kategori, fx. VHDL / HW-prog.

P-ilsner Benjams69
Avatar billede snowball Novice
22. april 2003 - 10:55 #1
Det er så bare spørgsmålet om der er behov for en sådan kategori. Synes det er ret begrænset hvad vi ser af den slags spørgsmål.

Snowball
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. april 2003 - 10:57 #2
Hvis behovet er der, skal kategorien oprettes. Men ER behovet der?

Det skal jo ikke være oprettelsen af en kategori der er katalysator for oprettelse af spørgsmål. En kategori oprettes i det øjeblik der er mange spørgsmål af en bestemt karakter der oprettes under "generelt" eller "andre" kategorierne.

Jeg synes det er begrænset hvor mange VHDL / HW-prog. spørgsmål jeg ser i dag :)
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. april 2003 - 12:06 #3
Jamen der kommer jo nogen en gang imellem... Måske (rent hypotetisk) ville der også komme flere spm. omk. VHDL / HW-prog. hvis nu der var en kategori dertil?!

I henviser også til sharksforum (eller gjorde på et tidspunkt), og de har heller ikke en kategori som her ønskes...
Avatar billede snowball Novice
22. april 2003 - 12:20 #4
Vil nu stadig mene at behovet bør være der før man opretter kategorien. Ellers vil det give alt for mange tomme kategorier li'som der var tidligere.

Snowball
Avatar billede benjams69 Nybegynder
22. april 2003 - 18:04 #5
Ok then - you ppl have spoken!
Request denied...
Avatar billede thomasnohrhansen Nybegynder
29. april 2003 - 21:08 #6
Jeg synes bestemt også vi har brug for en VHDL / hw programmerings kategori og vil med glæde skrive nogle spørgsmål i generelt hvis det hjælper.
Jeg synes ikke argumentet med alt for mange tomme kalorier holder i dette tilfælde da området er uendelig stort og desuden meget relevant. Problemet med er HW programmering er for det meste ikke sprogets terminologi, men viden om den specifikke HW som er svært. Denne viden findes ikke form at begynderbøger så det vil være uendelig fedt hvis der fandtes et forum til at udveksle erfaringer.

Måske man kunne prøve i en periode ?
Avatar billede bumle90 Nybegynder
13. maj 2003 - 16:07 #7
jeg er helt enig i thomasnohrhansen og benjams69 i at vi burde have en vhdl  hw kategori.
Grunden til at der ikke er så mange spørgsmål angående emnet tror jeg er fordi folk med disse spørgsmål kommer herind forgæves da de ikke kan finde den rette kategori, og opgiver herefter...og prøver at finde svar andetsteds. Jeg gjorde ihvertfald selv sådan. Jeg har benyttet eksperten en hel del til diverse programmeringssprog, og blev ret skuffet da i ikke havde vhdl.
Jeg tror det vil blive brugt flittigt...Der er mange oppe på dtu der laver vhdl, og ville udnytte et forum for dette.
Så helt klart, opret forummet...evt. bare i en prøveperiode som thomas siger!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
13. maj 2003 - 16:29 #8
Igen... eksisterer den specifikke kategori ikke, opretter man jo blot spørgsmålet i Diverse/Generelt/Andet kategorien under den relevante hovedkategori (ex. programmering).

Bliver der oprettet tilstrækkeligt af en bestemt type spørgsmål under disse kategorier, kvalificerer de sig til sidst til egen kategori.

Det er vigtigt at påpeje, det skal være antallet af spørgsmål der skaber behovet for segmentering i kategorier. Det er ikke kategorier der ansporer folk til at stille spørgsmål.

Havde det været sådan, skulle man oprette alle potentielle kategorier (dvs. kategorier inden for ALT der har med seriøs IT at gøre). Det ville være NOGET uoverskueligt.

Bevis der er behov for en kategori - så skal den også nok blive oprettet ;)