Avatar billede hitengel Praktikant
21. april 2003 - 21:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SyGate på en enkelt pc i et netværk?

Jeg ville gerne vide, om det er en dårlig idé at bruge en personlig firewall som f.eks. SyGate - jeg har lige anskaffet mig det - på min pc, når den er koblet sammen med tre andre på et netværk? Det eneste vi deler på netværket, er internetforbindelsen, så den interne trafik er ligemeget, men har det nogen betydning for internetforbindelsen og de andres pc'ere, at jeg installerer og anvender SyGate?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
21. april 2003 - 22:58 #1
Det er altid godt med en firewall, så til dit spørgsmål om det har nogen betydning for internetforbindelsen er svaret nej. Hvis alle maskiner er på ADSL eller Storanet vil det være en fordel at komme firewall på dem alle. ADSL forbindelsen er langt fra lige så sikker som hvis man kører via modem. Det aller bedste ville jo selvfølgelig være at have en firewall som beskytter jer alle, men der er intet til hindre for at hver kører deres egen personlige firewall - også uden det overhovedet går ud over Internetforbindelsen. Det eneste problem du vil kunne løbe ind i, er at de andre måske ikke kan komme igennem din firewall og så må du Adde dem - få din firewall til at kende de andre computere i netværket.
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2003 - 21:08 #2
Det er i dit tilfælde en helt fin ide. En personlig firewall er lavet til at beskytte en personlig computer (en PC) og hvis i bare deler netværksforbindelsen til internettet, er der ikke andre ressourcer der skal beskyttes.

Hvis i begynder at bruge jeres netværk til andet og mere end dette, skal i nok kikke på noget firewall beskyttelse af selve netværket, men for nu er Sygate et fortrindeligt valg