Avatar billede doggy82 Praktikant
21. april 2003 - 16:02 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Idé: Et spørgsmål pr. næse pr. døgn.

Ville det ikke være smart hvis man kun kunne oprette ét spørgsmål i døgnet.
Så ville vi undgå alle de dobbelt oprettet spørgsmål.
I så fald skulle der måske laves en mulighed for at kan flytte sit spørgsmål over i en anden kategori.
Det er jo trods alt ofte grunden til to ens spørgsmål.

Argumenter imod ? argumenter for ?

-- doggy82 --
Avatar billede webmasterdk Praktikant
21. april 2003 - 16:09 #1
Nej, for ofte har man mange spm's som bare ikke kan stilles sammen..
og så ville det være mega trælst!
Det vil abre betyde at når en bruger ikke mener at han får respons nok, så opretter han abre en ny bruger og det samme spm igen...
Avatar billede melange Nybegynder
21. april 2003 - 16:10 #2
nej, det synes jeg er en rigtigt dårlig ide.

Jeg opretter fx ofte flere spørgsmål på en dag, og det er der sikkert også mange andre seriøse brugere som gør.

Desuden ville det være naivt at tro admin ville lave det, da det jo ville sænke aktiviteten på eksperten, og det betyder mindre reklame, som betyder mindre penge.
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2003 - 16:13 #3
Det kunne jeg ikke tænke mig, her ville da blive megakedeligt så :)
Avatar billede lrd Nybegynder
21. april 2003 - 19:03 #4
Måske et max på 3 og et max antal point ude. Ville mene at 200 skulle være max.
Avatar billede melange Nybegynder
21. april 2003 - 19:32 #5
jeg synes det ville være bedre med et maxium på antal af åbne spørgsmål.
fx synes jeg det ville være alle tiders hvos man kun kunne have 3 spørgsmål af gange som var åbne.
Avatar billede lrd Nybegynder
21. april 2003 - 19:39 #6
Enig
Avatar billede mat Nybegynder
21. april 2003 - 20:17 #7
max point ude kan jeg kun tilslutte mig, den eneste bagdel jeg kan se ved den er endnu en regel som nye brugere skal lære..well well, de lærer det nok :)

Og fordelen giver sig selv.

-mat
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2003 - 20:20 #8
Er også enig med at max. 200 point ude er en god ide - dog skal det implementeres i eksperten.dk således at man ikka KAN oprette flere spørgsmål med point.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2003 - 10:56 #9
jeg mener ikke at 200 point er nok for hvis man har f.eks. to meget svære spørgsmål skal man også vente måske alt for længe med at få svar.

og jeg tænker også på om problemet i virkeligheden er så stort at det gør noget??
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 15:32 #10
Jeg går ikke ind for begrænsninger af den slags. Vi har allerede fået sat et max point pr. spørgsmål grænse (200 point), og det må også være rigeligt.
Hvis folk ikke kan finde ud af at lukke eller være aktive i deres spørgsmål har de selv et problem. Og så kan man måske overveje at anmelde dem. Men for dem, der rent faktisk har noget relevant at spørge om, vil en begrænsningerne måske være en stor fordel. Også for os, der gerne vil hjælpe.
Så nej, jeg kan ikke tilslutte mig nogle af forslagene.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2003 - 15:33 #11
Jeg omformulerer lige:

Men for dem, der rent faktisk har noget relevant at spørge om, vil disse begrænsninger måske være en stor ulempe.
Avatar billede jakoba Nybegynder
01. maj 2003 - 12:27 #12
enig med phoenixv. behovet for at stille spørgsmål er ikke "en jævnt fordelt strøm". I begyndelsen af et projekt har man masser af ting man ikke ved og spørger hele tiden. Senerehen når man blot pudser af kan der gå uger uden brug for at spørge om nogetsomhelst.
Spørgsmålene 'klumper stammen' og det skal de have lov til :-)

mvh JakobA
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
06. maj 2003 - 16:30 #13
Jeg synes at det ville være smart, hvis man kun måtte ha et vidst antal aktive spørgsmål :)

/Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2003 - 15:26 #14
mosegris.dk>> Hvorfor?
Avatar billede lrd Nybegynder
07. maj 2003 - 15:28 #15
Dagens mand i skysovs :))

http://www.eksperten.dk/spm/349456
Avatar billede mosegris.dk Nybegynder
07. maj 2003 - 15:32 #16
Fordi der er mange der aldrig får lukket deres spørgsmål :)

Altså, det skulle jo ikke være noget med 3 åbne - Men måske 10 åbne (for så mange kan man sgu ikke ha')... :)

/Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2003 - 13:27 #17
mosegris.dk>> Prøv at læse debatten herinde. Jeg er i hvert fald ikke enig.
Avatar billede doggy82 Praktikant
13. december 2004 - 23:56 #18
hehe med al' den snak om lukkede og åbne spg må jeg hellere lige få lukket her... :)