Avatar billede bingdingbingding Nybegynder
19. april 2003 - 18:44 Der er 4 kommentarer

site vudering?

hej

vil i ikke vurdere denne side?

www.sikh.dk

hvad synes i om den, designmæssigt og om den er brugervenlig?

en bedømmelse med no mercy tak.

på forhånd tak!
Avatar billede mat Nybegynder
19. april 2003 - 18:56 #1
Det første jeg tænker er, damn der er mange forskellige tekst-størrelser, det ser ret forvirrende ud.

I min opløsning (1152x864) ser den underligt "skæv" ud - der er meget mere plads i den ene side end den anden (siderne ved siden af tekstboxen). Overskriften på siden sidder osse skævt.

Jeg bryder mig ikke om at der er en ramme rundt om plus et "tapet" - det ser mystisk ud. Det er som om rammen med menuen er lagt oven på siden med indhold?

Menuen er fino.

Hvorfor skal alle have disse chart-mini "bannere" - de skæmmer helt vildt...og det der "counter oprettet...blabla" hvad skal jeg bruge det til? jeg er da totalt ligeglad med hvor mange besøgende i har haft i en periode (og så står det vist med times new roman, og falder lidt udenfor resten)

Der er osse nogle af undersiderne hvor fonten pludselig er en times new roman, det dur ikke, fonten til brødteksten bør være konsekvent. Den er ganske brugervenlig navigationsmæssigt synes jeg.
Farvevalget er vel osse ok (guld? tjah, men til emnet er det vel ok?)

Men med lidt justeringer kan den godt blive ganske pæn, jeg går ikke udfra at den skal være vildt spraglet med det emne?

mvh mat
Avatar billede izemate Nybegynder
19. april 2003 - 19:13 #2
som mat siger virker siden ubalanceret.. og at skriftyperne skal være den samme hele vejen igennem du kan dog benytte FED funktionen.

Designet kunne godt bruge lidt flere farver, så det ligner en side med liv i!

den hover efekt der er brugt i menuen passer ikke så godt til tekstfarven.

Den kæmpe bg billede bryder jeg mig heller ikke om og så er der for bart ovre i højre side :)

<\\izemate
Avatar billede li2 Nybegynder
20. april 2003 - 00:00 #3
Første blik på siden får man det indtryk at du ikke har haft særlig meget forstand på hverken html eller deignmæssigt basis viden da du gik igang med denne siden, og dette blive rikke bedre af at borderen af tabellen ikke går hele vejen rundt men stoppe på halvvejen hvilket giver et meget kikset helheds indtryk af siden. For det tredjie skal du nok overveje de mange forskellige fontstr det passer ikke godt sammen, lad mig give dig et godt råd gå ind på http://drrb.wp.dk/main.php?page=46 og kig lidt af dem igennem og få lidt inspiration. dette ville være en god ide for dig syntes jeg. em anden ting er at det er ud somom du har lavet det i frontpage og da frontpage automatisk sætter en side margener på omkring 40 pixel ser det grimt ud med den lysebeige farve du har på selve siden og så den hvide kant ude i siden.
Avatar billede gizp Nybegynder
20. april 2003 - 13:58 #4
1. Siden er for høj!
2. Om teksten syntes jeg der skal være en border magen til den om selve siden!
3. Menuen fylder for meget, og chart tælleren er grim.
4. Det nederste skrift er for stort
5. Jeg er ikke vild med den farve du bruge til skriften!
Håber det kan bruges!
/gizp