Avatar billede d_d Nybegynder
18. april 2003 - 21:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Bot til mIRC channel ?

OKay her ligger landet jeg er ny i mIRC har dog et lille overblik over tingene, jeg vil meget gerne have min egen channel MEN jeg har brug for en BOT... men hvordan og hvorledes ?????????

På forhånd tak
//D_D
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2003 - 22:24 #2
Det er SLET ikke nok infomation til at vi kan skaffe en *bot*...

hvis du er på Quakenet, hentyder du sikkert til L eller Q... for at få disse botter, www.quakenet.org under services...

Hvis du skal have en bot, www.mircscripts.org eller en egghead (som raffar hentyder til)...

ellers, står der faktisk hvorn man basik laver en bot, ved at skrive: "/help (remote)"
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
18. april 2003 - 22:26 #3
Avatar billede jeppea.dk Nybegynder
18. april 2003 - 22:27 #4
vil anbefale dig at starte med en L bot, men det kræver at der er 15 på din channel i 5 timer tror jeg nok det er :D
Avatar billede raffar Juniormester
18. april 2003 - 22:41 #5
Du kan også se mere her http://www.eksperten.dk/spm/305166
Avatar billede popsy Novice
18. april 2003 - 23:21 #6
L bot kræver at der er 4 på din kanal i 2 timer :) Men quakenets side er nede på 5 døgn, så det har nok lidt lange udsigter :D

Ellers så kig på www.nordicbots.dk og #nordicbots de har den geniale Natschabot, som kan en hel masse :)
Avatar billede d_d Nybegynder
19. april 2003 - 00:35 #7
ja men hvordan for jeg det til at funge ??? er den en man downloader eller en code man skriver help me here :P
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2003 - 00:37 #8
nej nej, du *requester* en bot, fx en L bot, på deres side har de en request form...

selvfølig skal du have en Q account (/msg q hello)

eller hvis det er en nordicbot, #nordicbots <- og følg topic/firstnotice
Avatar billede d_d Nybegynder
21. april 2003 - 00:36 #9
okay nu har jeg oprettet en Q account.. men deres service page er nede, det er den side de refere til for at få en Request.

//D_D
Avatar billede jamfighter Nybegynder
22. april 2003 - 13:20 #10
altså det du gør er at du går ind på http://www.quakenet.org der kan du requeste for L (det er nok den du vil have i første omgang, da Q er lidt mere omfattende at få fat i), du requeste under punktet services. hvis du opfylder kravene, så vil der komme en L bot på din chan, og her kan du så begynde at give andre folk i channen flags, så de får op eller voice når de joiner.

A - Auto, et flag alla skal ahve for der sker noget.
M - Master, flag du selv har og som du giver til andre der skal kunne styre botten.
N - Owner, ´samme som Master.
O - Op, sammen med A, kan den give auto op på join.
V - Voice, sammen med A kan den give auto voice på join.
G - Give, ved ikke helt hvad den skal bruges til, men den er ikke en nødvenighed.
det er disse du kan bruge til at give andre folk i din chan rettigeder. Q har mange flere muligheder, blandt andet bann, og topic, men den er som sagt også lidt sværere at få fat i.
måden du bruger flagsne på er
/msg L <dinchan> <nick der skal have rettigheder> chanlev +ao for eksempel. skal du fjerne rettigheder er det -ao istedet for +ao.
Du kan selvfølgelig sætte alle flagsne sammen dom det behager dig.

//anders. stiv til IRC... :D