Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 13:41 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Tekst behandling?

Hey.
jeg ville bare høre om det tekstbehandling der følger med Mac os X, fra starten af kan gemme i et format så man kan åbne det i word på en pc?
Avatar billede superanden Nybegynder
18. april 2003 - 13:44 #1
ved ikke om der er noget ... men Rtf
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 13:48 #2
Ja det kan
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 13:51 #3
hvilket format er det så, .rtf, eller .doc
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 13:54 #4
bestemmer du selv. Men gjorde det selv i doc.
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 13:59 #5
nu er det en jeg kender som skal have en Emac, men hun er lidt nærvøs for om hun kan bruge den med sin pc, men det kan hun altså godt, uden at købe office V.X, der koster 5.000,00kr?
er det forresten meget anderledes, og svæere at bruge end Word?
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 14:01 #6
Kender ikke ret meget til dette sorry. Der findes jo masser af bøger om emnet så ned på bib og søg efter det
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 14:04 #7
fik du svar nok?
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 14:08 #8
tja.. ikke helt.
jeg ville gerne vide om der var meget stor forskel på tekstbehandlingen i mac os, og word. og om hvis man aldrig før har brugt teksbehandlingen i Mac os før, men man altid har brugt word, om det så er svært at lære.
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 14:11 #9
som sagt kan man købe små hæfter om netop disse programmer i de fleste boghanlder og forskellige kiosker
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 14:12 #10
ja ja ,men nu tænkte jeg om der var nogle eksperter på området her inde, der kunne hjælpe
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 14:14 #11
ja det er da okay. Ha en god dag
Avatar billede nk_bitsch Nybegynder
18. april 2003 - 14:30 #12
forresten hved du om man kan bruge de der USB Stick med 32 mb. på til både Mac og Pc
Avatar billede lrd Nybegynder
18. april 2003 - 14:31 #13
aner det ikke. Opret herinde er sikker på nogen ved det
Avatar billede egonspock Seniormester
18. april 2003 - 16:10 #14
AppleWorks, som kommer med eMac har en ganske udmærket tekstbehandling, som ikke burde volde det store besvær at lære, hvis man kender til Word. Den er ikke helt så avanceret, og hvis behovet for noget mere avanceret skulle være, kan man jo købe et af de mange tekstbehandlingsprogrammer, der findes til Mac. Og jo, USB sticks virker fint både til Mac og PC. Jeg smider selv filer frem og tilbage til min arbejds-PC hele tiden.
Avatar billede spe Nybegynder
18. april 2003 - 16:12 #15
USB er universel og kan bruges hvor du har et USB-stik.

Går udfra at du med det tekstbehandlingsprogram der følger med mac-en mener Apple Works? Tekstbehandlings programmer er der ikke så stor forskel på så det skulle ikke være så svært at gå igang med hvis man i forvejen er fortroelig med ét tekskbehandlingsprogram.

Når man arkiverer/gemmer et Appleworks dokument kan man vælge mellem ret mange forskellige arkivformater, bl.a. også word.
Avatar billede lrd Nybegynder
19. april 2003 - 08:43 #16
feedback