Avatar billede labama Nybegynder
15. april 2003 - 18:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

mine 2 com. kan ikke finde hinanden når firewall er "Enable"

mine 2 com. kan ikke finde hinanden når firewall er "Enable" men når jeg slår den fra kan jeg, og det er lidt irriterende at slå den til og fra hele tiden, kan jeg give adgang kun til komunikation mellem de 2 computere, hvor firewallen stadig er ENABLE ....?
Avatar billede grunken Nybegynder
15. april 2003 - 18:37 #1
Åben "personal firewall"

klik der hvor der står "Personal Firewall on"
Klik på Knappen "Configure"
Klik på Fanen "Home Networking"
Klik på add, og tilføj de(n) andre computere der !

-grunken
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. april 2003 - 18:38 #2
Så skal du bare lære firewall din anden pc at kende. Gå i firewall - personal firewall - Internet Zone kontrol - Add din anden pc´s Ip adresse som trusted zone.
Avatar billede labama Nybegynder
15. april 2003 - 19:09 #3
hmmm.. hvordan finder jeg ip adressen på den enkelte com.. ?
Avatar billede kenp Novice
15. april 2003 - 19:12 #4
start ->kør ->ipconfig /all vis det er win xp eller 2000

win98 og me
start ->kør ->winipcfg
Avatar billede labama Nybegynder
15. april 2003 - 19:22 #5
på den ene er ip adressen der , men den anden siger den bare 0.0.0.0....?
Avatar billede kenp Novice
15. april 2003 - 19:31 #6
så er det fordi der også er et modem (korrekt!)og hvilket styresystem er det på den som siger 0.0.0.0
Avatar billede aovergaard Nybegynder
15. april 2003 - 21:20 #7
Du kan finde din maskines Ip adresse ved at gå på nettet med den og skrive i adresselinjen. http://www.myip.dk så skriver den til dig hvilken IP adresse maskinen du går på Nettet med har.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. november 2003 - 23:59 #8
takker for point:)