Avatar billede vizone Nybegynder
14. april 2003 - 15:24 Der er 14 kommentarer

præsentations CD-ROM

Er det muligt at lave en præsentations CD i flash hvor man har aftomatisk afspilning på som det første og som det andet gør noget så den fylder ens skærm ud når den bliver afspillet?
Avatar billede fun22 Nybegynder
14. april 2003 - 15:27 #1
Til autostart laver du bare en ini fil med disse oplysninger:

[AutoRun]
open=program du vil starte (eks. start.exe)

Til fuld skærm kan du da ikke bare vlæge fuldsærm i flash afspilleren??
Avatar billede mortrr Praktikant
14. april 2003 - 15:30 #2
Du kan også sætte filmen til fullscreen.

I action for første frame vælger du FSCommand, og skriver FullScreen som parameter og True som argument
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. april 2003 - 16:01 #3
1. FSCommand virker kun i Flash 5!

2. Du skal bare brænde din CD med Roxio Toast 6.

Link: http://www.roxio.com/en/products/ecdc/system_requirements.jhtml

/per
Avatar billede guster Nybegynder
15. april 2003 - 16:19 #4
(fscommand virker også ganske perfekt i MX)
Avatar billede joch Nybegynder
15. april 2003 - 20:08 #5
Hvis du vil invistere lidt ;) så kig på http://www.flashjester.com - Så kan du også ændre dit ikom m.m.

/Joch
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. april 2003 - 20:52 #6
Hvis du vil lave autostart og bestemme dit icon:
<----Start på autorun.inf
[autorun]
OPEN=START.EXE /AUTORUN
ICON=START.ICO
--------Slut--->
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. april 2003 - 20:54 #7
Jeg vil anbefale dig at du istedet for Flash bruger Director, som ligner meget, men efter mening mening er noget bedre til cd-rom præsentationer.

I director kan du lave en projector, som du sætter igang med en autorun-fil og det betyder at du vedkommende der skal bruge cd'en ikke behøver at have plugin eller lign. installere
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
15. april 2003 - 20:55 #8
Når du laver projectoren i director, kan du vælge om vinduet skal være fullscreen eller normal.
Avatar billede fun22 Nybegynder
15. april 2003 - 21:00 #9
er der overhovedet nogen aktivitet??? Altså fra vizone's side??
Avatar billede guster Nybegynder
15. april 2003 - 22:51 #10
jakobclausen >>> Det er muligt at Director er bedre end Flash til CDrom, men da ihvertfald ikke af de årsager du nævner. (Mht. projector og plugin er de ens...)
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. april 2003 - 10:40 #11
Hverken Director eller Flash er bedst til projectorer (førhen var det director). De arbejder på to vidt forskellige måder og man må se på hvilke funktioner man har brug for, og så vælge.

Jakob : )
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. april 2003 - 12:52 #12
Jeg kan kun tale udfra egne erfaringer og det var derfor jeg nævnte Director da jeg aldrig bruger andet til præsentationer.
Avatar billede petemc Nybegynder
17. april 2003 - 17:31 #13
Guster har ret, FSCommand virke fint i MX.
I den første frame skrive

fscommand("fullscreen",true);

Husk at lave en knap så man kan lukke igen;
on (release) {
    fscommand("quit");
}

fun22 har svaret resten.

Der findes mange programmer til at lave Flash projector til CD-ROM.
Her er en oversigt; http://www.flashmagazine.com/html/563.htm
Avatar billede vizone Nybegynder
20. april 2003 - 16:05 #14
Kan man ikke sætte den til sutorun inden brændningen? min brænder er integreret i min mac..