Avatar billede sia016 Nybegynder
14. april 2003 - 14:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny begynder.... Hvad skal man købe

Jeg har en kæreste som er uddannet tøjdesigner. Dvs. at hun bruger Adobe Photoshop 7.0, Micrografx Designer og lign. programmer.
Vi vil gerne investere i en Macintosh, da vi har hørt at det er det bedste til denne type programmer.
Men hvad skal jeg købe???
Vi er blevet tilbudt en Powermac G4 cube m/skærm til 5500,- men jeg er blevet fortalt at den ikke er stor nok.
Hvad vil være ok? og prisen er jo heller ikke uden betydning!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. april 2003 - 15:09 #1
Stor nok?
Hvis du ikke skal bruge computeren til tunge 3d beregninger, så
kan du godt leve med en Powermac G4 cube. Men den skal sikker skiftes
ud inden for ca. 1 år, så har din kæreste ca. et år til at tjene
investeringen hjem.

Du kan også kigge på: http://www.mediamac.dk/index.php?page=market:,

Hun kunne også investerer i en af de nye Apple eMac 700 Mhz G4 CD-RW
til ca. 9200 kr.

Link til forhandler: http://www.macxpres.dk/shop/

/per
Avatar billede sia016 Nybegynder
14. april 2003 - 15:38 #2
He he.....
Jeg har prøvet ovenstående link og fundet maskinen.
Hvis budgettet er 10000 og vi vil have så kraftig en maskine uden at tænke på design, hvor skal man så hen for at finde det bedste tilbud
Avatar billede hoejrup Nybegynder
14. april 2003 - 16:16 #3
Bedste tilbud på Mac?

Du kunne prøve på http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore/

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. april 2003 - 06:20 #4
Køb straks den Cube, det er pissebilligt. Ca. et par tusinde under markedsprisen.

Desuden bliver den et samlerobjekt.

eMac er lorte-skrabe modellen for fattigrøve.

Hellere brugt i samme prisklasse, som er til at sælge igen på brugtmarkedet.

Ved du om ALLE de programmer din kæreste bruger, er udviklet til Mac eller PC eller begge. -det kunne jo være dit svar på spørgsmålet.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. april 2003 - 09:53 #5
aeblenet > Du kan ikke definere markedsprisen på en brugt computer, det svarer lidt til markedsprisen på en brugt bil. ;-) Det kommer vel helt an på, hvordan den er blevet behandlet af ejeren.

Manden er en fattigrøv ifølge din definition, da han ikke har mere end 10000 kr. på budgettet.

Hvis eMac ikke overholdte visse standarder, så ville Apple ikke sende den på markedet. Men det
kunne du fortælle til Steve Jobs.

/per
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. april 2003 - 10:24 #6
>hoejrup >

Det var dig der anbefalede eMac.

Jeg skrev bare at det var low-budget-skrabe-modellen og at sia016 er bedre tjent med en brugt maskine, der er penge værd imorgen også . . .

Og ja. hvis en maskine er mishandlet er den vel ingen penge værd, end ikke 5.500,-

Men jeg gider iøvrigt ikke diskutere hvad ind i he..... jeg anbefaler sia016, med dig ! ! !

Du anbefaler dit, jeg anbefaler mit. Så er den vist uddebateret.

PS: hvis jeg mener at kende markedsprisen på Mac, er der vel en grund til dette.

se f.eks: http://www.aebleshop.dk
-skal vi stoppe her eller opretter du selv et spørgsmål, hvor du kan få flere svar mod point.
Avatar billede sia016 Nybegynder
15. april 2003 - 10:31 #7
Umiddelbart er programmerne lavet til pc.
Apples egen store leverer vel ikke mac's til danske forbrugere?
Cube'n er nu ikke en brugt pc, så'n da.....! Det er en udstillingsmodel fra en computerbutik. Jeg kender sælgeren og den har kun været startet op og ikke andet. Desuden er det incl design skærmen!
Men stadigvæk er det vigtigere for mig at det er stor nok maskine jeg køber og at jeg ikke med det samme skal opgradere den.
Her er specs på den:
* 450 MHZ POWER PC G4 PROCESSOR
* 64 MB RAM
* 20 GB HARDDISK
* DVD DREV
* ATI RAGE 128 PRO GRAFICS
* ALL-DIGITAL SPEAKER SYSTEM
* 56K MODEM
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. april 2003 - 10:47 #8
sia016 >
Du skriver; "Umiddelbart er programmerne lavet til pc"

Jamen så kan du slet ikke bruge Mac'en, uden at skulle investere i en "Virtual PC"
-en software-ting der kan installeres WINDOWS på.

De hastigheder den kan nå op på med en Cube, er ikke holdbare i længden.

Hvis din kærestes programmer IKKE findes til Mac, skal hun da ønske sig en PC.
-ellers bliver det da vist til noget rod.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. april 2003 - 11:49 #9
takker for point
Avatar billede eltempogigante Nybegynder
10. maj 2003 - 23:23 #10
"Apples egen store leverer vel ikke mac's til danske forbrugere?"

Jo det gør de skam, jeg modtog en iBook fra AppleStore-dk for et par måneder siden. :-)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore/