Avatar billede orga Nybegynder
13. april 2003 - 02:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

need help vedrørende en trojan kaldet Senna Spy Trojan

Har Norten Firewall 2003.
Tror kun den blocker den engang imellem eller noget, eller jeg må have noget liggende som gør at jeg modtager denne advarsel hver 10 sek. Næsten hver gang ny ip.

Den åbner min computer som en ftp, og tillader en hacker at bruge min harddisk som en ftp.

Jeg har foretaget diverse port, virus, trojan scans online. Og self. antivirus scan fra norton 2003 oz.

Den kører vist på port 11000, som jeg har lukket. men modtager stadig advarslen, den eneste tilladte port har jeg sat til 80. Modtager stadig advarslen.

har prøvet at søge på google om info, og how to remove. Men kan kun finde removal til Windows98. Har 2000 btw =)

Fatter klejne.

Håber i forstå/fatter mig :D

skrevet kl 02.00 og er lidt træt/irriteret/sur

plz help me.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 02:14 #1
Har du været ude på http://spywarefri.dk Her ligger rigtig mange gode råd og link til at fjerne dine trojaner med. Derudover ligger her også links til små programmer som du bør køre med.
Ad-aware eller spybot
IE-Spyad - Kanon prg. som sørger for at rigtig meget lort bliver holdt væk. Du kan læse om den på spywarefri, og jeg har skrevet en installations vejledning på siden.
Derudover er det også en god idé at køre med spywareblaster.
Jeg ser lige om jeg kan finde noget specifikt til din trojaner og vender tilbage, brug ventetiden med at kigge på de links
Avatar billede orga Nybegynder
13. april 2003 - 02:21 #2
Ja har været derinde, læste din reply's her http://www.eksperten.dk/spm/327434
som hjalp mig lidt med at lede videre efter prgs til at fjerne det.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 02:21 #3
Her ligger removal til din trojaner: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/sennaspy.generator.html
Først skal du lige slå din systemgendannelse fra, det gør man altid inden man går i gang med at fjerne virus mm. ellers risikerer man at den bare gendannes automatisk næste gang man starter op, så det er det første du skal gøre. Derefter går du ud og følger opskriften til fjenelsen af denne trojaner.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 02:24 #4
Hov takker for point:) er den allerede væk nu. Hvor dejligt. Ellers så kom lige igen. Giv lige lyd om den er væk eller om du lige vil nå at have lidt mere hjælp inden jeg skal se dyner.
Avatar billede orga Nybegynder
13. april 2003 - 02:27 #5
Ja har prøvet at køre full system scan, men skal lige prøve at dl Virus Definitions (Intelligent Updater), står vidst det hjælper. Men systemgendanelse ? hov? slår jeg det fra? aner ikke hvad det er :D bruger og tør ikke andet end at spille og skrive word på min comp =)

Ja, var så lidt emd point. Ser jo at du er en meget hjælpsom person, herligt ;D
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 02:38 #6
Systemgendannelse er noget der f.eks i XP stort set altid automatisk er slået til, så hvis du får installeret noget forkert, kan du gå tilbage til før du installerede via systemgendannelse.
Fint nok med det, men virus kan så også gendanne sig og det er jo lidt uheldigt, derfor slår man denne gendannelse fra mens man kvæler sin virus, så den ikke er der igen næste gang man starter op. Hvilket styresystem har du? Har du Xp så højreklik på denne computer - egenskaber - fanebladet systemgendannelse.
Det er ok at den sletter alle gendannelsespunkter som var lavet i forvejen så det accepterer du bare. Når alt er Ok igen skal du aktivere den igen hvis du ønsker at have muligheden for at gendanne din pc fra tidligere.
Avatar billede orga Nybegynder
13. april 2003 - 02:43 #7
Nå, men jeg sætter den igang med full scan og smutter i seng, er virkelig træt. Du må have mange tak for hjælpen, håber det løser mit problem men det finder jeg ud af senere i dag =)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
13. april 2003 - 02:46 #8
Velbekommen og godnat, jeg vil også i seng. Håber at det virker:)
Avatar billede orga Nybegynder
13. april 2003 - 02:47 #9
G'nat =)