Avatar billede -xyz- Nybegynder
11. april 2003 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i Raytrace mat????

Hej jeg har et problem med max og raytrace materiale på et vin glas når jeg renderer, ligemeget om jeg bruger scanline eller Brazil 1.03 problemet ligger i at environment skinner ind i glasset i kanten selv om jeg har en box udenom, så i princippet burde det slet ikke få noget env. in i den box... er det en modellerings fejl???

billede:

www.xyz3d.dk/Glas.jpg
Avatar billede i11uzion Nybegynder
12. april 2003 - 12:47 #1
Hvis du har smidt dit environment map, ind i "Rendering->Environment" så lyder det mærkeligt...

Hvis du derimod har brugt "Environment" slot´et inde i selve materialet, så er det derfor. Så vil det være en del af selve materialet på glasset, og ting kan derfor ikke "skygge" for det...

Derfor; flyt dit environmentmap over i rendering->environment...

Sådan skulle jeg mene tingene hænger sammen i hvertfald
Avatar billede -xyz- Nybegynder
12. april 2003 - 13:08 #2
det er desværre ikke det, jeg har lige renderet igen og mit env. er defineret under Rendering > env.
jeg kan lægge scenne ud på siden hvis du gider at kigge på den...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
13. april 2003 - 00:39 #3
jeps, gerne...
Avatar billede -xyz- Nybegynder
13. april 2003 - 19:31 #4
Den ligger på www.xyz3d.dk/Glas.max
Avatar billede i11uzion Nybegynder
16. april 2003 - 09:14 #5
Tak for linket, jeg har nu hentet filen.

Jeg har ikke så meget tid disse dage, men jeg vil gerne kigge på den når jeg har lidt fri.

Jeg har dog lige haft den åbnet i 10 min. for at checke dine forskellige settings, og lige umiddelbart kan jeg ikke finde fejlen. Dog kunne du godt trænge til at få optimeret dine rendersettings lidt; damn de er langsomme.
Avatar billede -xyz- Nybegynder
03. september 2003 - 11:04 #6
gf
Avatar billede i11uzion Nybegynder
03. september 2003 - 11:34 #7
Hovsa, du må sgu meget undskylde at jeg aldrig fik fikset din fil. Sorry dude :/