Avatar billede thomaspape Nybegynder
11. april 2003 - 12:32 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Karaoke

Jeg har downloaded en karaoke player - en af free ware, der også kan spille mp3 filer. Jeg kan dog afspille mp3 fil men der kommer ingen "lyrics" frem. Når jeg downloader en .kar eller .midi fil (fylder kun 50-100kb) så kommer der noget kedeligt instrumental musik og slet ikke den korrekte sang som mp3 - dog kommer "lyrics" frem.

Mit spørgsmål er - hvor finder jeg mp3 filer med "lyrics" - eller er der andre løsninger.

Jeg giver gerne 200 point til den der kan hjælpe.

vh Thomas
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. april 2003 - 12:33 #1
hvis lyrics er tekst så kan du ikke teksten likker i en fil for sig selv
Avatar billede thomaspape Nybegynder
11. april 2003 - 12:36 #2
Lyrics er teksten - men hvor finder jeg således en fil både med tekst og musik - jeg er bekendt med at det kan lade sig gøre.
Avatar billede askeb Nybegynder
11. april 2003 - 12:43 #3
det kan ikke lade sig gøre...den eneste udvej er at finde en flashfilm hvor musikken er med tekst til.
Det andet er ulovligt. En karaoke player kan spille midi og .kar filer hvor der kommer hvad man skal synge som f.eks. www.vanbasco.com

Det du mener med mp3 er måske at der kan lagre lyrics som en del af informationerne om mp3en - men dem kan en karoakeplayer IKKE vise...
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. april 2003 - 12:47 #4
han må da godt synge med på det musik han har købt
Avatar billede askeb Nybegynder
11. april 2003 - 12:51 #5
ja selvfølgelig men han må ikke downloade det som han kan med midi og karoakefiler...
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. april 2003 - 12:51 #6
jo
Avatar billede game_tracker Nybegynder
11. april 2003 - 12:52 #7
der er mange midi filer han må synge med på
Avatar billede askeb Nybegynder
11. april 2003 - 12:54 #8
ja...tror vi misforstår hinanden lidt... :)
jeg mener at det er mp3-filer han ikke kan downloade (uden tilladelse) men midifiler og karaokefiler må han gerne downloade da det ikke er det originale nummer...
Avatar billede thomaspape Nybegynder
11. april 2003 - 13:08 #9
Men det lyder jo ikke særlig godt med en midifil - har jeg ret i det - eller er det mig der ikke forstår at spille den korrekt, men det lyder meget instrumentalt.

Det jeg er interesseret i er naturligvis, at der skal komme en tekst som man skal synge, ganske som en almindelig karaoke - men jeg kan ikke finde nogle filer i midi eller kar, der har baggrundskor og ordentlig musik - er i sådan bare lidt med ??

Håber i kan hjælpe ?

Thomas
Avatar billede thomaspape Nybegynder
11. april 2003 - 13:09 #10
Jeg har været inde på vanbasco og downloaded både player og kan da også spille de filer, men seriøst lyder det ikke godt, det er ikke som at høre en mp3 fil. Er i engige ?
Avatar billede askeb Nybegynder
11. april 2003 - 13:24 #11
ja...det er
1! fordi at man ikke kan lave baggrundskor i midifiler eller .kar filer
2! fordi DINE midilyde er dårlige...det er alt efter hvad man lige har råd til...standarterne lyder forfærdeligt, ja...
Avatar billede jkragh Nybegynder
13. april 2003 - 15:35 #12
Sådan "rigtig" karaoke, med både den rigtige musik og tekst, er selvfølgelig beskyttet af ophavsmandens ophavsret! Derfor kan du ikke umiddelbart bare finde en hjemmeside og downloade dem gratis. Det kræver tilladelse!!! Derfor kan du "kun" finde de "dårlige efterligninger"!
Avatar billede jkragh Nybegynder
13. april 2003 - 19:46 #13
Der findes INGEN mp3 med lyrics!!!!!! Hvilket svar har du forventet at få???