Avatar billede chikaka Nybegynder
10. april 2003 - 18:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Beregning

Kan beregne en månedlig ydelse ud fra $pris i en MySQL database, der skal regnes 20% fra til udbetaling. Scriptet skulle gerne virke på den måde at når der tastes en ny vare ind, og man skriver prisen, så regnes finansieringen ud automatisk og angives i sit eget felt???
Avatar billede hmm10 Nybegynder
10. april 2003 - 19:13 #1
Kan du ikke give et eks. på hvad du ønsker? Jeg kan ikke forstå dit spm.
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. april 2003 - 19:15 #2
Der er mange måder at lave en sådan finansieringskalkule - resultatet afhænger helt af, hvilket afbetalingsmodel du vælger.
Avatar billede chikaka Nybegynder
10. april 2003 - 19:29 #3
Det er en side hvor der sælges motorcykler, og hvor der ud over prisen på motorcyklerne også skal være en finansieringsoplysning på en månedlig ydelse. Ejeren taster selv motorcyklerne ind via et Php script som henviser til en MySQL database. Istedet for at skal til at regne finansieringen ud efter pris på hver enkelt mc, vil han gerne hvis det kan lade sig gøre at den månedlige finansieringsydelse regnes ud automatisk efter den pris han taster ind på motorcyklen. Finansieringen er standard med 20% i udbetaling og restbeløbet inkl. renter deles ud over eksempelvis 5 år.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2003 - 19:52 #4
det skulle da ikke være så svært, men er ikke sikker på at jeg har forstået dig 100%
Avatar billede googolplex Novice
10. april 2003 - 20:21 #5
Hvis jeg forstår dig ret, kan du benytte følgende formel for Annuitetslån:

y = G*r/(1-(1+r)^(-n))

G = Hovedstod
r = Rentefod
n = Antal Terminsydelser
y = Terminsydelse

Kan du hitte ud af dette og bruge det i PHP ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
10. april 2003 - 20:27 #6
Du har jo uendeligt mange muligheder for at dele restbeløbet ud på de resterende år - skal det være en fast månedlig ydelse, skal det være en halvårlig ydelse med fast afdrag eller...
Avatar billede chikaka Nybegynder
10. april 2003 - 20:36 #7
Ja, googoplex - det er lige nøjagtig det jeg skal bruge, tak for hjælpen.
Avatar billede googolplex Novice
10. april 2003 - 20:37 #8
Selv tak, takker for point :)