Avatar billede chrlyck Nybegynder
10. april 2003 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SONY fjernbetjening...

Okay, jeg er løbet ind i et ret belastende problem som jeg håber jeg kan finde noget hjælp med her, for det ser ud til hverken Fona, Ekspert, Fredgaard med mange flere ikke har den fjerneste anelse om hvad jeg taler om...

I bund og grund skal jeg vide hvad mulighederne med SONY's "Control A1 II" egentlig er...

For at starte et sted -
Jeg har SONY STR-DE875 (http://prisguiden.ekstrabladet.dk/pgs/priceCompare_dk.asp?ci=229&pi=17101) og
SONY CDP-XE570 (http://prisguiden.ekstrabladet.dk/pgs/guides/1/prdInfo_dk.asp?pi=21911&lg=dk)

og så SONY Pascal 5 (5.1) højttalere (den første af modellerne med de hvide diskanter (ikke sorte) som man stort set ikke kan få mere) men det er egentlig heller ikke relevant. Det hele er købt i Fona, men siden det ser ud til at jeg ved mere om audio end samtlige af deres medarbejdere (i den afdeling) må jeg jo søge hjælp her.

Både forstærker og CD-afspiller understøtter Control A1 II som skulle gøre at der kan kommunikeres mellem komponenterne. Jeg har efter meget bøvl fået fat på et kabel, og kan konstatere at det virker (forstærkeren skifter over til CD når jeg trykker play på cd-afspilleren)

Men...

Jeg kan ikke betjene cd-afspilleren med forstærkerens fjernbetjening (der er jo alle nødvendige knapper på, play, stop, next, prev. osv osv...)
Hvorfor kan jeg ikke det? Hvad jeg kan læse mig til så fungerer Control A1 II begge veje (fra cd-afspiller til forstærker og den anden vej) hvis det ikke virker så jeg kan betjene cd-afspilleren med fjernbetjeningen til forstærkeren hvorfor har de så sat knapperne på?

Til sidst skal det da også siges at jeg har fjernbetjening til cd-afspilleren, men jeg synes det virker åndssvagt at bruge to når jeg kan nøjes med at bruge den ene...

Anyone? Help...
Avatar billede nico2002 Nybegynder
10. april 2003 - 12:32 #1
Kender ikke så meget til SONY men kan det ikke være fejlen at din forstærker kun køre Control S system?
Avatar billede chrlyck Nybegynder
10. april 2003 - 12:38 #2
Desværre, jeg har lige haft kigget i manualen, og der står Control A1 II og ikke kun Control A1 (som jo er det samme som Link-S (og Control S?))

Desuden står det også bagpå både forstærker og cd-afspiller (lige ved siden af porten)
Avatar billede venturer Nybegynder
10. april 2003 - 14:54 #3
Hvilken model er din fjernbetjening?
Avatar billede chrlyck Nybegynder
10. april 2003 - 21:24 #4
RM-U305A...

Siger det dig noget?

Plz sig at det gør! :)
Avatar billede chrlyck Nybegynder
11. april 2003 - 19:11 #5
Damn... venturer  ??
Avatar billede jkragh Nybegynder
16. april 2003 - 09:23 #6
Er der ikke en knap på remoten, som skifter imellem "forstærker og cd mode"?
Avatar billede chrlyck Nybegynder
19. april 2003 - 14:10 #7
Nej...
Avatar billede chrlyck Nybegynder
24. april 2003 - 22:35 #8
Well...