Avatar billede risk Nybegynder
10. april 2003 - 10:51 Der er 10 kommentarer

Blitslys på foto-kan det fjernes

Hejsa...

Da jeg var gravid tog jeg en del fotos af min mave, ved at stå foran et spejl. De er desværre ikke blevet så godt, da blitslyset "fylder en del". Da billederne skal bruges i en bog til min datter, vil jeg gerne vide om det kan lade sig gøre at evt. fjerne noget af blitslyset eller på en eller anden måde at forbedre billederne ?
Jeg har programmerne: Photodeluxe, Photoshop 5.5. og Photoshop elements, men er ikke nogen "ørn" til billedbehandling.
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 11:23 #1
Photoshop kan hjælpe dig på vej. Hvis det er selve lyset du vil fjerne kan du bruge "Sløringsværktøj (R)" og trække en baggrundsfarven der ligger ved siden af henover blitslyset. Send mig evt. et billede så skal jeg vise dig forskellen
Avatar billede hub Nybegynder
10. april 2003 - 11:24 #2
Prøv DCenhancer (freeware). Det er ukompliceret og ganske effektivt:
http://www.mediachance.com/digicam/enhancer.htm
Avatar billede risk Nybegynder
10. april 2003 - 11:49 #3
grafix - Hvor kan jeg sende det hen ?

hub - tjekker lige siden.
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 11:59 #4
ladegaard@hotmail.com
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 12:07 #5
Digienchancer er også godt, men hvis det er blitzlys der skal væk og hvis risk ligefrem HAR Photoshop... så er Photoshop jo det bedste
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 12:10 #6
... forresten.. hvis du selv går igang, så lav ændringerne i en kopi. Så har du altid originalbilledet
Avatar billede hub Nybegynder
10. april 2003 - 12:11 #7
>grafix,ja,ubetinget, et rigtig godt resultat kræver en stor indsats, men mindre kunne måske gøre det--det var bare det :-)
Avatar billede risk Nybegynder
10. april 2003 - 12:12 #8
grafix - Foto er sendt..
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 12:18 #9
RISK> jeg har ikke modtaget noget, men måske fylder det mere en 1MB, så kan Hotmail jo nok ikke håndtere det. Send mig en mail uden billede, så sender jeg dig en ny adresse du kan bruge
Avatar billede grafix Nybegynder
10. april 2003 - 12:19 #10
Nå... nu fik jeg det.... Lad mig se hvad jeg kan gøre.....