Avatar billede vejlefyren Nybegynder
09. april 2003 - 17:51 Der er 4 kommentarer

VPN Server

Hejsa

Jeg har set denne vpn server som kører pptp

http://pptpclient.sourceforge.net

Og så går mit spørgsmål ud på følgende:

Kan jeg sætte denne vpn server op bag ved min firewall og bare natte hen til vpn serveren ?

Og skal pptp serveren have 2 netkort ??
Avatar billede mortrr Praktikant
09. april 2003 - 21:47 #1
Det er ikke en vpn server, men en pptp klient der er kompatibel med (kan connecte med) en vpn server.

Men hvis du finder en vpn server (eller vælger at bruge en win 2k server fx), så er det ikke nødvendigt med 2 netkort.
Bare den står bag en firewall.
Og jo - du kan godt natte til den.
Gre (ip protokol 47) og vpn-port (som jeg ikke kan huske lige nu - 1723 eller sån noget)
Avatar billede vejlefyren Nybegynder
09. april 2003 - 21:54 #2
mortrr >> kender du en vpn server som kører pptp og som er gratis ?
Avatar billede mortrr Praktikant
10. april 2003 - 06:06 #3
Mnjaa.

Tag et kig på ipcop.sourceforge.net

Det er incl firewall, men den burde nu nok kunne virke gennem en anden firewall.
Avatar billede safl Nybegynder
07. november 2003 - 15:53 #4
Poptop og Mpd er gratis PPTP servere.