Avatar billede cstern Nybegynder
17. november 2000 - 13:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Spot a loonie

Inspireret af Monty Pythons gamle slogan, der let kan omskrives til \"Spot a Cheater\", vil jeg foreslå en lille ændring som måske kan hjælpe til netop dette (altså detektion af cheats):

Hvis der på alle spm foroven stod dels hvormange dage man har været tilmeldt Eksp., dels hvormange point man har, så ville det være let at se at en person der uddeler 300 point med 0 dages tilmelding nok er ude i noget snavs.
Tilsvarende kunne man vise \"dage tilmeldt\" for de der svarer (ikke nødvendigt for kommentarer).

Det burde vel være relativt simpelt at indføre da begge data findes (kan ses i minisitet)
Avatar billede keysersoze Guru
17. november 2000 - 13:32 #1
hvad er der galt i, at en person giver 300 point for et rigtigt svar den første dag han er oprettet?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
17. november 2000 - 13:33 #2
God ide...

Man kunne også lave sådan at man skal være regget over 14 dage fx. før man på smide mere end 100 point i puljen... På den måde undgår man dem der opretter en bruger ogs kaster 300 point ud.....

-.Anders
Avatar billede cstern Nybegynder
17. november 2000 - 13:38 #3
keysersoze: jeg siger ikke der er noget galt i det. Men det vil være lettere at spotte synderne.

a-torsten: jeg har i et andet spm foreslået at man ikke kan bruge mere end 25% af sine aktuelle points på en gang. Det svarer lidt til tankegangen i dit forslag. http://www.eksperten.dk/spm/33696
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
20. november 2000 - 15:43 #4
Det må man indtil videre kunne se på minisitet, der er ikke meget plads på forsiden, og vi har travlt med mange andre ting. Det er lidt \"luksus\", efter min mening :)