Avatar billede fun22 Nybegynder
09. april 2003 - 14:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bil i 3D studio max

Hej

JEg skal lige hør om, hvordan det er næmmest at lave en bil i 3DSM? Jeg har set nogen tuts hvor der bliver brugt både boxe og lines og jeg skal komme efter dig, men hvad er næmmest?
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 14:17 #1
Som newbie synes jeg det er "lettest" efter et par gentagelser at modellere ud fra en helt box, altså en editable polygon.
Avatar billede 7th Praktikant
09. april 2003 - 14:20 #2
P.S. glemte lige, hjulene er nok nemmest for sig selv, men selve formen på bilen ville jeg personligt modellere ud fra en enkelt box.
Avatar billede michael-k Nybegynder
09. april 2003 - 14:22 #3
Et spørgsmål om tempremant hvad man er til, men syntes du skal kigge på alle muligheder, spline,box, Nurbs osv.  da det grundlæggende er vigtigt at kende.

Personligt kan jeg bedst lide spline, men arbejder nu heller ikke med andte næsten ;-)
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. april 2003 - 15:59 #4
Nu har jeg siddet og leget lidt med det, men kan ikke fåe det til at se ordenlig ud. Jeg arbejder ud fra bluprints, hvor jeg lægger dem ing som bg på den viewport jeg bruger. Men hvis jeg bruger 7th's forslag, bvliver der jo en masse blå prikker som er udenfor bilen, og når jeg så trækker dem ind på midten, bliver der en masse buler i den, når man render den. Har i ikke nogen tips/hint til hvordan man gør det lættest
Avatar billede fun22 Nybegynder
09. april 2003 - 20:49 #5
Det er til at gå til af... Jeg har siddet hele dagen, og synes at det går meget godt, i starten, men så ligepludselig bliver det hele klattet, og rodet. Problemet er at jeg skal bruge det til et programerings projekt som jeg er i gang med.

Så håber der er en venlig sjæl der vil lave en meget detalieret, brugervejledning. Jeg kan jo kun gi 200 points, og jeg har ingen finacielle muligheder i dette projekt.
Avatar billede geek Nybegynder
16. april 2003 - 23:08 #6
Det er IKKE nemt at moddelere en bil, iværtifal hvis den skal se nogenlunde ud!
For at fjerne de værste kanter kan du smide "smooth" på dit object.
Avatar billede petemc Nybegynder
18. april 2003 - 19:28 #7
Har du prøvet de tuts på http://www.maxforums.org/tutorial.asp ?
Eller, hvis projektet ikke handler om 3D, hvorfor ikke downloade en færdig model? http://www.3dcafe.com/asp/vehicles.asp
Det må være den alle næmmeste. At modellere en realistisk bil i MAX er et projekt i sig selv...